|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjonerJeg synes dette er helt greit. Særlig det med å ha fått best karakterer av alle. Dette er unger som har lov til å konkurrere innen idrett, hvorfor skal de ikke få lov til å konkurrere når det kommer til skoleresultater? Alle kan ikke vinne den prisen, men alle kan ikke være raskest på 100-metern heller.
|
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner
Jeg er enig med det du sier, men synes samtidig det er litt rart og har en liten bismak. Jeg vet ikke helt hva jeg synes.
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjonerJeg reagerer også, og kanskje mer på "minst fravær"-premien. For de som skulker fungerer det kanskje fint, men det er rimelig urettferdig for barn med kronisk sykdom eller annet som gjør at de uforskyldt har en del fravær. Det er ikke akkurat en prestasjon å ikke bli syk.
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjonerJeg er usikker på den andre også jeg. Det er noe med at jeg er for at de skal lære å arbeide og at det skal være kult å gjøre det bra. Men jeg vet ikke om jeg vil at skolen skal fremstå som en konkurranse. Storesøster har en lærer som nærmest har prøvd å lage konkurranse mellom henne og bestevenninnen. De gjør det bra begge to, men han driver og kommenterer hvem som har "vunnet" etter prøver og det synes de begge to er unødvendig og forstyrrende. Så jeg ville ikke likt det om det var en generell holdning på skolen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner
Ja, enig.
|