Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Oliventre

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-16, 20:29   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oliventre

Mannen fikk et oliventre (vel, bitte lite og ungt tre, ser ut som en liten plante) fra kiwi i gave. Anser det ikke som den mest kvalitetsikre plassen slikt kan kjøpes, men var nok praktisk plassert butikken.

Uansett, jeg har bare satt det ut sammen med tomatplantene på den lunest verandaen og gitt det litt vann, aner ikke helt hvor mye det burde vannes egentlig.

Ferieproblematikken gjelder i aller høyeste grad vel så mye tomatene som oliventreet her, men jeg regner med at om jeg tar dem ut fra husveggen kan kanskje vår herre stå for en del av vanningen....

krukke med god drenering, hull under og fat, stoooort fat. Gjennomvanner godt og setter brusflaske i jorda. Dette har stort sett holdt liv i de fleste tomatene mine før

Men oliventreet ser ut til å være plantet nærmest i leire, så det blir ikke like lett å stikke noe flaske nedi der...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.