Sv: Re: Spiser dere på Michelin-restauranter?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
I de fleste andre land i verden (enn Norge) er det slik at de har en mindre middelklasse (prosentvis) og en høyere andel rike og fattige. Befolkningen splittes i to. Hvis du vil vite mer om kjøpekraften i hvert enkelt land å kan du feks ta en titt på denne artikkelen fra ssb.
Nei, dette kommer av at Michelin guiden er Europeisk. Den er laget av dekkfabrikanten Michelin og var opprinnelig en oppfordring om å "kjøre seg en tur" (og slite på dekkene) - noe ala vår egen NAF guide. De dekker rett og slett ikke alle byer/steder - det er rett og slett mange restauranter som ikke dekkes av guiden. Dette gjelder jo alle "rangeringsystemer" i og for seg.
Jeg vet om white guide og pellegrino (mineralvannet) sin liste som også er veldig kjente rangeringer.
Ja det var det jeg mente, at det som er stas i Europa ikke nødvendigvis heller hva som er stas i andre land selv om de skulle besøkt stedene.
Det er veldig stort marked for dyre restauranter i Sør Amerika og det finnes veldig mange, men jeg tror ikke kriteriene til Michelin nødvendigvis passer inn.
|