Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 11:30   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Kjære SSS, jeg aner ikke hvem du er fra NM, og ikke bryr jeg meg om hva du bruker pengene på. Jeg synes den eller de som sto frem i denne artikkelen kom litt dårlig ut, men de om det. Dette er ikke noe personangrep på noen, vi diskuterer noe ganske annet på dette forumet. Her er det nemlig forbrukerbevissthet, økologi og samfunnsengasjement som er in.

Og jeg tror du skal regne med at svært mange her ikke aner (og ikke bryr seg) om hva Petunia er, det er ikke for å gjøre seg dumme. Det finnes folk som synes slike ting er svært lite viktige.

Bare sånn i tilfelle du trodde at noen hadde noe mot deg personlig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 11:52   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det jeg har reagert på mange ganger er det at det blir sagt "har du råd har du lov".
Det bør ikke være sånn. Skal vi ha noe som helst håp for framtida bør ikke vi som har råd ha lov til å bruke penger på alt mulig dilldall. Jeg synes akkurat det er forferdelig vanskelig å leve etter og derfor prøver jeg å unngå steder hvor jeg ville blitt enda mer fristet til å bruke penger på ting jeg ikke trenger.

Vogn er en ting og ikke den eneste. Å handle 50 bæredingser eller å handle alt for mye klær av mani er ikke noe bedre.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis du leser hele tråden så ser du et par innlegg om forbrukskultur. I vesten i dag kjøper, og dermed kaster, vi enormt mye mer enn det vi trenger. Det fører til store søppelberg, noe som ikke er spesielt bra for miljøet. For femti år siden kastet vi 25 kg søppel i året, nå kaster vi samme mengde i måneden.
I tillegg så sender det ut signaler om at vi bryr oss bare om oss selv og vårt, når man faktisk kunne greid seg meg enormt mye mindre, og heller gitt pengene til en god sak. For eksempel.

Fullstendig enig. Slik bruk og kast-mentalitet provoserer meg enormt.

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.