Sv: Merking av barnehagetøy
Opprinnelig lagt inn av millact, her.
Enig i alt du skriver. Mine to får beskjed om å lete etter ting, ofte dukker det opp, andre ganger ikke. Noe er garantert stjålet, nye innesko etter noen få uker, dukket aldri opp igjen.
Minner meg på at jeg må innom den andre SFO'en, der han var før skolestart i august, og se etter en hettejakke.
Den ene inneskoa til yngstejenta forsvant i løpet av de første par ukene av skoleåret i fjor, og dukket opp igjen på siste skoledag før sommerferien.
Til tross for flere oppfordringer fra læreren nektet jeg å skaffe nye før jeg antok at de hun hadde ville være fravokst, og hun ville fått nye uansett. Det blir litt prinsipp for meg, hun må passe på tingene, sette inneskoa fint på plass i garderoben etter bruk. Hun kan ikke bare slenge dem fra seg her og der, og regne med at det alltids dukker opp nye hvis de forsvinner. Det er rett og slett ikke slik det funker hos oss. Får hun nye innesko, og roter dem vekk, ja, da har hun ikke innesko. Det sa jeg til læreren også, og understreket at hun bare må tåle å bli våt på sokkene, til det passer meg å skaffe henne nye. For jeg kan ikke fly etter henne på skolen og passe på at hun setter tingene sine på plass, dette må hun bare lære seg. Om hun så må gå ut i sokkelesten i snøen ved brannalarm.