|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)I hjembygda mi, der føler jeg meg hjemme. Det er noe utrolig varmt og fint med det å komme til et sted der alle hilser på deg, snakker med deg, inviterer deg på besøk, vinker til deg når de kjører forbi i bilen, etc. Og det at nesten alle har kjent deg siden du var liten, det er noe helt spesielt ved det også. Det er ingen som kjenner meg på den måten av de jeg omgås til daglig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
geskjeftig
|
Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)Tally, jeg mener også, som deg, at bygda har et visst ansvar. Men det tror jeg ikke bygda mener.
Vi flyttet til bygda som en prøveordning, og det har krevd en viss "fake it till you make it" både for min og mannens del å få til en omgangskrets her. Ingen av oss er så hypersosiale. Men man må rett og slett bestemme seg, albue seg inn og og ha stayerevne, og det skjønner jeg definitivt at mange verken vil eller gidder.
|
|
|
#3 |
|
Noob
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Forskjell på bygd og storby (Oslo)
Enig her, altså! Jeg er også fra ei lita bygd, og har følt på det å være "sær" og "spesiell" (ikke mine ord) i et samfunn der det (i hvert fall på 90-tallet) var om å gjøre å være likest mulig alle andre. Så selv om både jeg og slekta mi i flere generasjoner tilbake er fra det stedet, har jeg aldri følt meg helt assimilert. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Litt usikker, faktisk. Jeg har ikke sett ham på en stund. Jeg skal sjekke. Bistro Brocante er borte da. Det blir Tommis burger. Save
|
|
|
#6 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mange burgersjapper er det egentlig plass til i strekket Birkelunden - Youngstorget? Godt med digg burger altsp, men det trenger jo ikke være på hvert gatehjørne. Sultan / Espresso house blir jeg så trist av å tenke på at jeg vil ikke engang kommentere det.
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Herregud som jeg savnet ost og skinke da jeg var gravid. Save
|
![]() |