Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Nevnte jeg at jeg er syk i dag. 
Egenmelding og greier. Noe har faktisk satt seg i kroppen, med feber, sår hals og ingen stemme.
Søren ikke rart heller, så mange elever som hoster og snørrer over meg hele dagen. Visste at den fraværsgrensa kom til å hoppe opp og bite meg bak one of theese days. 

Folk bør tåle mer. Jeg går på jobb når jeg er så "syk" som du beskriver at du er nå.
Men litt alvor: Etter å ha jobbet 9 år som sykepleier i et kvinnedominert miljø har jeg opplevd mye forskjellig når det gjelder sykemeldingsgrunner. Noen gikk på jobb med stiv nakke og betennelse i begge skuldre, andre var borte i to måneder pga senebetennelse i albuen. Noen ble sykemeldt i det juleturnusen med steinvakt julaften kom på veggen, andre fordi de hadde små barn og sov dårlig om natten. Noen kom på jobb med krykker og ba om tilrettelagt kontorarbeid fordi de ble gal av å gå hjemme. Et urolig stort antall var sykemeldt med ujevne mellomrom med div vondter her og der (muskel/skjelett) og alle fikk et klapp på skulderen og ble oppfordret til å ta vare på seg selv.
Det vanskelige blir å vurdere hvem som bør tåle litt mer, hvem som virkelig er syk nok og hvem som kan jobbe med tilrettelegging. Jeg tror på hyppige møter mellom lege, pasient og arbeidsgiver, og at sykemeldingsgrunnleget må sees på. Det er lett å bli sykemeldt i dag, her er det kanskje litt å gå på?
Sist redigert av 007 : 22-09-16 kl 22:04.
|