Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-16, 13:47   #1
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har lyst til å lese en bok sammen med ungene i desember. Det må ikke være en julebok, men hele poenget må være at vi leser litt hver dag og blir ferdig til jul. Vi har Julemysteriet av Jostein Gaarder, men den har eldste lest flere ganger. Ungene er 7 og 11 år, og liker det meste. Jeg har lest Pulverheksa for yngste i noen år, men nå er han for stor. Forslag?

Gammel 05-10-16, 13:50   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Tallulah tipset meg om Verdens Fineste Julefortellinger i fjor (?), veldig fin bok som jeg og storebror koste oss med i desember i fjor.

Gammel 05-10-16, 13:58   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har lyst til å lese en bok sammen med ungene i desember. Det må ikke være en julebok, men hele poenget må være at vi leser litt hver dag og blir ferdig til jul. Vi har Julemysteriet av Jostein Gaarder, men den har eldste lest flere ganger. Ungene er 7 og 11 år, og liker det meste. Jeg har lest Pulverheksa for yngste i noen år, men nå er han for stor. Forslag?

Gubben og katten og nissemaskinen et kapittel hver dag. Muligens litt barnslig når jeg ser alder, du kan jo se på den.

Gammel 05-10-16, 14:07   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jula kommer snart på Ikea. Det er langt mellom gangene jeg finner noe fint der, jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe særlig. Men det hører da med. Og så har de noen gang er hatt fine lyslenker og slikt.

Gammel 06-10-16, 06:50   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jula kommer snart på Ikea.

Måtte inn og sniktitte på julekolleksjonen (som vel kommer i siste halvdel av oktober), og tenker jeg må ha en sånn til samle-juletrepynten min (jeg har samlet en del veldig gammel pynt):
http://www.ikea.com/no/no/images/pro...E584399_S4.JPG

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 11:21   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Måtte inn og sniktitte på julekolleksjonen (som vel kommer i siste halvdel av oktober), og tenker jeg må ha en sånn til samle-juletrepynten min (jeg har samlet en del veldig gammel pynt):

Den vil jeg og ha!

I år blir det pakkekalendere hos oss, for mormor har blitt inspirert. Jeg sa vi kunne fikse halvparten hver. Bestilte mye på ebay. Blir bare til jentene må finne på noe annet til eldste. Hmm. Men vi har ikke pakkekalender hvert år, vi varierer alt etter hva vi føler for.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 11:28   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Er det 24 knagger på den? Kunne vært en fin nedtelling til jul med å henge opp en pynt hver dag.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-16, 12:18   #8
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Er det 24 knagger på den? Kunne vært en fin nedtelling til jul med å henge opp en pynt hver dag.

Ja, jeg måtte telle på bildet, og det er 24 knagger. Perfekt til julekalender!

Gammel 06-10-16, 16:12   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg måtte telle på bildet, og det er 24 knagger. Perfekt til julekalender!

Hah, sannelig! Jeg var lur uten å vite om det.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-16, 16:07   #10
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

"Trofast redder julen" av Roddy Doyle. Ellevill humor!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.