Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-16, 15:45   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Juridisk sett må utøveren ha ansvaret, noe annet er helt umulig. Hun kunne jo dopet seg på noe annet uten at legen visste, og så fått ham til å hjelpe henne med denne som maskering? Eller betalt ham klekkelig for å ta skylden?

Jeg mener at man ikke kan forvente at utøvere innehar den nødvendige medisinske kompetansen som leger har, og blir betalt for i store summer av Skiforbundet til å holde styr på. Så jeg mener at Johaug burde tenkt og forventet at legen som ga henne salven hadde koll på om den var ok eller ikke.

Gammel 13-10-16, 15:47   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg mener at man ikke kan forvente at utøvere innehar den nødvendige medisinske kompetansen som leger har, og blir betalt for i store summer av Skiforbundet til å holde styr på. Så jeg mener at Johaug burde tenkt og forventet at legen som ga henne salven hadde koll på om den var ok eller ikke.

Men det blir litt som å mene, uten sammenligning for øvrig, at mannen bør bli hørt før kvinnen tar abort. Det er bare én som kan ha juridisk ansvar. Det MÅ være utøver.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:52   #3
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Men det blir litt som å mene, uten sammenligning for øvrig, at mannen bør bli hørt før kvinnen tar abort. Det er bare én som kan ha juridisk ansvar. Det MÅ være utøver.

Det juridiske ansvaret, ja men en utøver vil jo nødvendigvis stole på og ha tiltro til at "ekspertene" ansatt for å sørge for at de ikke tar ulovlige medikamenter, tar det ansvaret de tross alt har. Jeg regner ikke med at vanlige idrettsutøvere har denne kunnskapen og kompetansen. Hvis man ikke overlater det ansvaret til ekspertene så har de jo ingen funksjon, hvis det til syvende og sist er opp til utøverne å ta denne vurderingen.

Gammel 13-10-16, 15:56   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det juridiske ansvaret, ja men en utøver vil jo nødvendigvis stole på og ha tiltro til at "ekspertene" ansatt for å sørge for at de ikke tar ulovlige medikamenter, tar det ansvaret de tross alt har. Jeg regner ikke med at vanlige idrettsutøvere har denne kunnskapen og kompetansen. Hvis man ikke overlater det ansvaret til ekspertene så har de jo ingen funksjon, hvis det til syvende og sist er opp til utøverne å ta denne vurderingen.

Jeg mener ikke å kverulere, men jeg skjønner ikke helt hva du mener? Ja, selvsagt har legen bedre medisinsk kompetanse enn utøverne, og selvsagt burde det medisinske støtteapparatet luket ut denne salven før den i det hele tatt kom i Johaugs hender. Det er det vel ingen som er uenig i?

Men alle utøvere har altså det hele og fulle ansvar for hva de får i seg av medikamentelle virkestoffer. Det er derfor veldig ulurt - for ikke å si ulovlig - å ikke sjekke selv også. I tillegg. Hvis man altså vil konkurrere i toppidrett.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:01   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Jeg mener ikke å kverulere, men jeg skjønner ikke helt hva du mener? Ja, selvsagt har legen bedre medisinsk kompetanse enn utøverne, og selvsagt burde det medisinske støtteapparatet luket ut denne salven før den i det hele tatt kom i Johaugs hender. Det er det vel ingen som er uenig i?

Men alle utøvere har altså det hele og fulle ansvar for hva de får i seg av medikamentelle virkestoffer. Det er derfor veldig ulurt - for ikke å si ulovlig - å ikke sjekke selv også. I tillegg. Hvis man altså vil konkurrere i toppidrett.

Jeg aner ikke hva du ønsker å diskutere videre? Hva er det vi er uenige? Ja, det juridiske ansvaret er en ting men vi er uenige i at vanlige idrettsutøvere også bør ha lege og ekspertkunnskap nødvendig for å dobbeltsjekke om det ekspertene gir de er ulovlig eller ikke?
Jeg mener det er hinsides å forvente at utøvere selv skal ha oversikt og kunnskap om dette. Det er uhyrlig omfattende, komplisert og krever egen lang utdanning.

Men vi kan gjerne være uenige. :-)

Gammel 13-10-16, 15:48   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg for så vidt enig i, men ansvaret er hennes likevel, og det må det være. Det er jo akkurat som hvis jeg ansetter en udugelig regnskapsfører, som tabber med skatten min. Det er ikke jeg som har gjort feilen, men det er jeg som er ansvarlig likevel. Cluet er selvsagt å sørge for å ansette en dugende lege - eller regnskapsfører, for den del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.