|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?
Jeg mener at man ikke kan forvente at utøvere innehar den nødvendige medisinske kompetansen som leger har, og blir betalt for i store summer av Skiforbundet til å holde styr på. Så jeg mener at Johaug burde tenkt og forventet at legen som ga henne salven hadde koll på om den var ok eller ikke.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
Men det blir litt som å mene, uten sammenligning for øvrig, at mannen bør bli hørt før kvinnen tar abort. Det er bare én som kan ha juridisk ansvar. Det MÅ være utøver.
![]() |
#3 |
anglofil
Det juridiske ansvaret, ja men en utøver vil jo nødvendigvis stole på og ha tiltro til at "ekspertene" ansatt for å sørge for at de ikke tar ulovlige medikamenter, tar det ansvaret de tross alt har. Jeg regner ikke med at vanlige idrettsutøvere har denne kunnskapen og kompetansen. Hvis man ikke overlater det ansvaret til ekspertene så har de jo ingen funksjon, hvis det til syvende og sist er opp til utøverne å ta denne vurderingen.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
Jeg mener ikke å kverulere, men jeg skjønner ikke helt hva du mener? Ja, selvsagt har legen bedre medisinsk kompetanse enn utøverne, og selvsagt burde det medisinske støtteapparatet luket ut denne salven før den i det hele tatt kom i Johaugs hender. Det er det vel ingen som er uenig i?
![]() |
#5 |
anglofil
Jeg aner ikke hva du ønsker å diskutere videre? Hva er det vi er uenige? Ja, det juridiske ansvaret er en ting men vi er uenige i at vanlige idrettsutøvere også bør ha lege og ekspertkunnskap nødvendig for å dobbeltsjekke om det ekspertene gir de er ulovlig eller ikke?
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
Det er jeg for så vidt enig i, men ansvaret er hennes likevel, og det må det være. Det er jo akkurat som hvis jeg ansetter en udugelig regnskapsfører, som tabber med skatten min. Det er ikke jeg som har gjort feilen, men det er jeg som er ansvarlig likevel. Cluet er selvsagt å sørge for å ansette en dugende lege - eller regnskapsfører, for den del. |
![]() |
![]() |