|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og fokus på kristendomsarvJeg lurer litt på hvorfor akkurat det med å beholde skolegudstjenesten har blitt så viktig for politikere og andre. Det er jo egentlig en veldig liten sak, men man skulle nesten tro det var snakk om å avlyse hele julefeiringa. Skolegudstjenesten har for mange blitt symbol på selve Den Norske Kulturarven, ser det ut til.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv
Jeg synes det er viktig å ta vare på kulturarven vår på mange områder, ikke bare når det gjelder skolegudstjenesten, og det tror jeg faktisk gjelder ganske mange andre også. Det er ikke slik at alle som ønsker å beholde skolegudstjenesten "kaller norsk folkemusikk for felegnikk" etc. Korpsmusikk kan jeg derimot styre min begeistring for. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv
Les:
Jeg har ellers sagt flere ganger at jeg ikke er mot at det skal arrangeres julegudstjenester for barn. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal foregå i skoletida. Hvis folk er så opptatt av å ta vare på akkurat den delen av kulturarven vår, så greier de fint å bidra til dette gjennom å ta med ungene på julegudstjeneste selv.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-11-16 kl 13:49. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|