Sv: Sylvi Listhaug - er det noe jeg kan gjøre?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jo, det er lov å motsi, kritisere og å påpeke idiotien i det som blir sagt, UTEN at man samtidig hevder at den som sier det er idiot. Det var vel egentlig det jeg prøvde å si. Så hevdet noen at det var greit å si at denne dama var kald og kynisk og lignende fordi det hun hadde sagt og gjort var så drøyt. Jeg er i _prinsippet_ uenig.
Er det bedre å si at det hun gjør er kaldt og kynisk da? - for det er det virkelig. Se hva jeg skriver i innlegg #122 om å dra med seg presse på en runde med politiet for å hente og sende ut folk.
Jeg synes det er så sjokkerende adferd av en statsråd at jeg nesten ikke har ord. Jeg er helt sjokkert over det menneskesynet som ligger bak å arrangere et pr-stunt rundt utsendelse av folk - å arrangere en pressehappening rundt det som kan være personlige tragedier. jeg hadde ikke syntes det var greit hvis justisministeren møtte opp med et kobbel pressefolk for at de kunne være med på arrestasjon av lovbrytere heller. Men jeg kan gjerne si at det hun gjør er kaldt og kynisk, hvis det er lettere for deg å godta. jeg tviholder likevel på min rett til å kalle disse handingene og retorikken hun benytter rundt det, både kaldt og kynisk og rett og slett helt uakseptabelt. Jeg fatter ikke at Erna ønsker å ha en statsråd som fremstår på denne måten, eller at Høyre ønsker å sitte i regjerning med folk som oppfører seg slik som SL.
Vi er landet som deler ut fredsprisen, for søren. Og så har vi en integreringsminister som gir slike åpenlyse uttrykk for menneskeforakt og oss-og-dem-retorikk. Det er trist og sjokkerende og helt forferdelig. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|