|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Er du veldig realistisk i din giverglede?Det er ett aspekt, Candy, men jeg tror faktisk at mange mener at man ikke skal tjene penger på veldedighet og ser for seg at det skal være mulig å drive Redd Barna og Røde Kors kun basert på frivillig innsats. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Er du veldig realistisk i din giverglede?
Ja, klart. Og jeg gir aldri penger via telefon-"salg". Jeg sender inn penger selv, vanligvis via organisasjonens egen nettside.
Ja, det var den ideen jeg tenkte på.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du veldig realistisk i din giverglede?
Det er som kjent bare legemiddelindustrien som ikke skal tjene penger på folks elendighet.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er du veldig realistisk i din giverglede?Plan får ingen av mine penger. De gjør sikkert mye bra, menjeg syns markdsføringstrategien deres med norske kjendiser osm reiser itl Afrika og holder små sorte barn er helt forkastelig, og bidrar til å opprettholde myter om Afrika som ontinent, og forsterker oss-og-dem-holdningen. Den barbie-saviour-greia funker ikke for meg.
Ja, jeg syns en eller annens svar på Listhaugs kritikk om at pengene til NOAs gikk til å lønne byråkrater i Norge var bra; om at de tilbyr juridiske tjenester, og noen må nødvendigvis lønnes for å gi dem.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|