|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Drikkes det alkohol på julaften? | |||
| Nei |
|
51 | 22,47% |
| Ja, de fleste tar seg et glass eller to |
|
123 | 54,19% |
| Ja, men jeg og/eller min bedre halvdel gjør det ikke |
|
38 | 16,74% |
| Annet (spesifiser gjerne) |
|
10 | 4,41% |
| Julebrus, juleøl, julemust og brokkoli |
|
5 | 2,20% |
| Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikkes det alkohol på julaften?For oss er det helt naturlig, og det er slik jeg har vokst opp også. Har aldri opplevd fyll i familiesammenheng noensinne. (For meg er det så fremmed at det faktisk føles merkelig å presisere det her.) Vi serverer ikke brus til maten, men vin, øl eller god alkoholfri drikke til middagen. Ungene får også ekstra god drikke, men ikke brus. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
Samme her, det er veldig fremmed tanke at fyll skal være inne i bildet selv om det serveres alkohol, er vokst opp sånn selv og det er helt uproblematisk. Men vi har og har aldri hatt potensielle fyllegjester heller da.
|
|
|
#3 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Samme her. Bare at vi også har brus til de som vil ha av smått og stort.
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Nå ble jeg nysgjerrig på presiseringen av brusavholdet - er det spesielt problematisk med kullsyre? (Yngste her synes faktisk det, han synes kullsyre er sterkt - men eldste har et lidenskapelig forhold til brus, og en julemiddag uten hadde vært utenkelig!)
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nei, det har ingenting med kullsyre å gjøre. Og det var heller ikke meningen å presisere mangelen på brus, men det var for å forklare at det for oss er viktig å finne passende drikke til maten, og det synes jeg (merk jeg!) ikke at brus er. Jeg er sikker på at mange barn også ville vært enige dersom de fikk smake gode alternativer. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|