Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-16, 11:36   #11
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: La oss snakke om nyttårsmenyen, dere!

Må slå et slag for gås, selv om jeg skjønner at det blir en annen gang for deg, Candy. Jeg lagde det nå på julaften. Det var veldig godt. Heldigvis har jeg litt fancy ovn som steker fugl helt perfekt, og sier fra når jeg skal helle over sjy og slikt. Jeg lagde en enkel stuffing på potetmos og karamellisert løk, sammen med litt timian og salvie, som jeg hadde oppi. Ellers gjorde jeg ikke annet enn å ha litt salt inni og opp på gåsen. Jeg hadde lest at man skulle lage små kutt på gåsehuden, men det glemte jeg.

Til nyttårsaften har jeg kjøpt 2 mindre kalkuner. Mannen min kom på den geniale ideen om å steke dem dagen før, slik at vi kan skjære kjøttet og servere det pent på kvelden. I hus med åpen kjøkkenløsning, synes jeg det blir fint. Til forrett har jeg en del forskjellig. Det blir en hummusdipp med fetaost og granateple, innbakt camembert, muligens noen småpølser. Til kalkunen blir det stekte poteter på engelsk vis, hvitt saus, gravy, mye grønnsaker. Dessert blir Baked Alaska. Jeg har hatt lyst i mange år til å lage det, og nå skal jeg driste meg til det.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.