|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sherlock - sesong 4
Hæ, nei? Hvordan kom du frem til det? Jeg mener det jo i stor grad Mary som har skyld i det selv, og hun har på meget usympatisk vis dratt Watson og barnet sitt med seg.
Haha, det koste jeg meg med i allefall! Men også der himlet jeg litt. Måten han stapper den minnepinnen inn i gipsfiguren er jo helt teit. Gipsfiguren er ferdig stivnet, og minnepinnen vil derfor ramle ut med en gang han setter figuren opp igjen. Dessuten er alle gipsfigurene han knuser hele i bunn, mens den han stapper den inn i er hul. Grunnen til at man huler ut slike gipsfigurer er for at de ikke skal bli for tunge, derfor er det helt usannsynlig at de ville fylt på med gips. Og hvis de ville det, ville minnepinnen blitt oppdaget.
Dette var en av de tingene Høvdingen og jeg diskuterte i går, fordi jeg vil ikke gå i den fella hvor man tillater mannlige karakterer mer enn de kvinnelige. Og jeg kan nok være tilbøyelig til å mislike kvinnelige usympatiske hovedpersoner i større grad enn mannlige, jeg ser den. Så jeg har tenkt mye på om det kan være tilfellet her også. Jeg har tenkt til å se hele serien på nytt for å finne ut av det, faktisk. Save Save
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Sherlock - sesong 4
Det er vanskelig, men veldig nyttig, å utfordre seg selv på sånt. Jeg prøver også å tenke på det, fordi jeg merker at jeg tidvis irriterer meg mer over kvinnelige enn mannlige usympatiske/inkompetente personer.
Nei, det kan man jo alltid diskutere. Og det avhenger kanskje litt av hvor godt man liker henne. Jeg liker henne; jeg synes hun er interessant, morsom og sjarmerende, og da blir det en interessant kombinasjon med at hun også er upålitelig, amoralsk og egoistisk. På samme måte som med Sherlock selv. Men hvis man misliker en eller begge av dem, blir vedkommende bare irriterende, det ser jeg absolutt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|