Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vinterskravling!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-17, 08:43   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterskravling!

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Men hvorfor? Har lærervenner jeg altså, og vet hvor mye de sitter på kveldstid, så det er ikke det at jeg ikke unner dem fri. Men til og med SFO er stengt i dag.
Mulig de har fri i dag ja.

Det er jo fordi ungene skal ha 190 dager skole i året, og da må det jo legges inn fri. Så om det ikke hadde vært fri nå så hadde det kommet en annen gang. Vi hadde fri i går, ikke planleggingsdag, den skal vi ha tirsdag etter påske, og pga prosjekter vi er med på må vi ha planleggingsdager på ettermiddagstid.

Gammel 03-01-17, 08:48   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er jo fordi ungene skal ha 190 dager skole i året, og da må det jo legges inn fri. Så om det ikke hadde vært fri nå så hadde det kommet en annen gang. Vi hadde fri i går, ikke planleggingsdag, den skal vi ha tirsdag etter påske, og pga prosjekter vi er med på må vi ha planleggingsdager på ettermiddagstid.

Juleferien hos oss var i allefall tre dager kortere nå enn den har vært på mange år, da må jo de fridagene legges et annet sted. Blir vel "kort" juleferie i 2017 også.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 09:17   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der Mjau bor er det litt håpløst synes jeg. Bodde der jeg også, og Sfo var blant annet stengt hele sommeren Og når barnehager også stenger i jula, er det jammen ikke enkelt å få det til å gå opp for barnefamilier. Flere må fordele 8 uker fri om sommeren på hver voksen, 3-4 uker hver. Ingen sammen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 09:35   #44
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Ingen sukkerfri januar her. Selv om jeg virkelig hadde hatt godt av det. Jeg må først tømme skap og skuffer for alt godteri før vi kan prøve oss på noe sånt. Og etter julen er det enorme mengder i hus..
Fortsatt skolefri hos oss også. Fri mandag, planleggingsdag i dag. Ingen SFO. Mannen fant ut at han hadde 2 ekstra feriedager, så da er han hjemme.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 09:36   #45
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hverdagen kom hardt og brutalt i dag da vekkerklokken ringte kvart over syv. *B-menneske*

Gammel 03-01-17, 09:46   #46
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvorfor det er planleggingsdager eller hvorfor jeg har fri i dag? Enkelt svar på begge deler, elevene har 190 skoledager, og da må det legges inn fri her og der. Noen av de dagene som er mer enn 190 dager blir planleggingsdager for lærere, andre blir rett og slett fri.

SFO har forøvrig åpent her hos oss.

Det er jo i grunnen en tullete gammel ordning at elevene bare har 190 dager med skole. I Danmark har de økt til 200 nå så vidt jeg har hørt og jeg synes i grunnen godt de kunne hatt 210 også. Vekk med vinterferien og kutt sommerferien til fem uker.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 09:50   #47
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er jo i grunnen en tullete gammel ordning at elevene bare har 190 dager med skole. I Danmark har de økt til 200 nå så vidt jeg har hørt og jeg synes i grunnen godt de kunne hatt 210 også. Vekk med vinterferien og kutt sommerferien til fem uker.

Ja, jeg syns også man burde revurdere antall skoledager. De kunne fint ha kuttet ut en uke av sommerferien.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 10:27   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ja, jeg syns også man burde revurdere antall skoledager. De kunne fint ha kuttet ut en uke av sommerferien.

Gammel 03-01-17, 10:28   #49
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Hjemmedag idag. Kroppen spiller ikke på lag med meg på denne tiden av året

Gammel 03-01-17, 12:02   #50
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ungene er på skolen og jeg vet at det må fyres i ovnen. Vurderer hva som er verst: sitte inne og fryse eller gå ut og hente ved.

Gammel 03-01-17, 15:29   #51
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig. Jeg synes skoledagen også kan forlenges for å få til leksefri skole.

Gammel 03-01-17, 16:06   #52
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I prinsippet er jeg enig, så lenge de finner gode løsninger i forhold til lærerens planlegging.

Gammel 03-01-17, 16:14   #53
Hulda

Hulda sin avatar

Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Masse snø her i dag...

Morsomt til ungene da, om ikke annet. Det som ikke er så morsomt, er å kjøre på masse nysnø som er saltet...

Gammel 03-01-17, 16:30   #54
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på vei til vestlandet og storm, skal tro hva slags landingsforhold vi får på Karmøy i kveld?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 16:34   #55
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Masse snø her i dag...

Morsomt til ungene da, om ikke annet. Det som ikke er så morsomt, er å kjøre på masse nysnø som er saltet...

Hørt bak meg, av barnestemme, på vei ned et såpeglatt Steinberget: "Æ ælske denna dagen!"

Gammel 03-01-17, 16:43   #56
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Helt enig. Jeg synes skoledagen også kan forlenges for å få til leksefri skole.

I prinsippet er jeg enig, så lenge de finner gode løsninger i forhold til lærerens planlegging.

Enig med dere begge. Og det helt uten at jeg har skolebarn i sikte.

Jeg gleder meg over at helgens sørpe er blitt til frost. Kanskje vi kan få litt snø, eller jeg kan ta med meg skjøytene på jobb på fredag og skli rundt i Spikersuppa i lønsjen eller etter jobb ... Det tror jeg sannelig jeg skal!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 17:41   #57
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja for den danske løsningen var jo ikke noe bra for lærere. Helt ræva faktisk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:36   #58
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor smart er man når man setter seg ned og ser to episoder av kakekrigen, når man har sukkerfri januar?

Gammel 03-01-17, 22:41   #59
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hvor smart er man når man setter seg ned og ser to episoder av kakekrigen, når man har sukkerfri januar?

Så en episode idag jeg og. Mest for å sjekke ut nydommeren Sverre, som kommer fra hjembygda mi
(Snopfri her og forresten ja..)

Gammel 03-01-17, 22:50   #60
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg kaster litt småkvist på lærerkritikkbålet og er sur fordi skolen ikke starter før onsdag. Visstnok pga av planleggingsdager. Helt uten at det er folk på skolen. Så kan jo lærerne kose seg enda en dag med familiene sine, eller to, hva vet vel jeg, mens jeg stresser rundt for å få noen til å passe ungene mine så jeg kanskje har igjen litt ferie til sommeren når lærerne skal kose seg i åtte uker strekk.

Sånn ellers har dagen vært fin altså.

Lærarar har ikkje åtte veker kos om sommaren. Seks og ei halv har me.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.