|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
geskjeftig
|
Sv: Sosiale medier - demokrati og sannhetJa, eg er også bekymra over at det i aukande grad ser ut til å vere greitt å ha "si eiga sanning". Det har det vore døme på i lang tid - tenk berre tilbake på vaksinemotstandarane.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sosiale medier - demokrati og sannhet
Samtidig som de bombarderes med informasjon fra alle kanter, til alle døgnets tider. Det er en umulig oppgave å sortere ut informasjon som er både korrekt og relevant, selv når man har kunnskapen, fordi omfanget er så ubegripelig stort. Resultatet må bli at de alt for ofte tenker at "Dette kan jeg ikke forholde meg til" (bevisst eller ubevisst) og velger informasjon som støtter deres intuitive oppfattelse. Det er jo et generelt trekk ved mennesket at vi søker informasjon som støtter opp om det vi allerede (tror vi) vet og at det er mentalt ubehagelig å få utfordret det som for oss er sannheter.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|