|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Konfirmant 2020Men altså, hvor mange inviterer man i konfirmasjon? Det går ikke lenger enn til tanter og søskenbarn, vel?
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Konfirmant 2020
Man bestemmer jo selv hvem og hvor mange man inviterer. Jeg har en venninne og hun inviterte Gud og hvermann føltes det sånn. Til middagen inviterte hun vel alt av egne tanter, onkler og søskenbarn, i tillegg til nære venninner.(litt usikker hvor mange av dem, jeg var invitert, men var i konfirmasjon til niesa) Til kaffen var enda flere venner og kollegaer invitert. Nå var det ingen far til konfirmant inne i bildet, så mulig hun følte hun måtte kompensere for det.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Det er vel litt forskjellig, men i våre kretser inviterer man vanligvis konfirmantens tanter/onkler, søskenbarn, besteforeldre, oldeforeldre, faddere og nære venner. Nære venner bare til kaffe og kaker evt. I vårt tilfelle blir dette ca 50 personer. Vi kan ikke ha det hjemme, ikke ha hva som helst av lokale, og det er uaktuelt å lage maten selv.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er det vi tenker også, men når han man er gift med har 5 søsken som alle har reprodusert seg, så blir det mye folk. Bare besteforeldregenerasjonen til mine unger teller 7 personer (det er bare svigermor som ikke har ny ektefelle).
|
|
|
#5 |
|
bits and pieces
|
Besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn ja. Hos oss teller det 13 stk akkurat nå. Mulig noen søskenbarn kanskje har en partner innen den tid.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenker vi blir ca 20. Vi kan som sagt leie karateklubben for 500 kr om yngste fremdeles er medlem da, ellers koster den 3000 kr. De har alt der. Ellers vet jeg det finnes et speiderhus å få leid, dykkerklubben har lokaler, samme har seilforeningen.
|
|
#7 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2020Jeg gjetter at min kommer til å konfirmere seg i regi av Human-etisk forbund. Noe annet ville overraske meg veldig. Det er alltid første helga i mai. Jeg gjetter at vi skal ha det hjemme. Per i dag er nærmeste familie 11 personer, pluss to oldemødre. Vi kommer nok også til å be tanter og onkler og søskensbarn på min side, i hvert fall noen, siden pappaen ikke har familie i Norge.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|