|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Alder for å se American History X?Jeg tenker absolutt det er en film jeg ønsker at ungdom skal få med seg. Jeg var riktignok 18 selv da jeg så den (det var vel da den kom, i 1998), men jeg tenker jeg godt kunne sett den tidligere. Særlig siden mye av retorikken som leder til radikalisering er brennaktuell.
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alder for å se American History X?
Enig. En vond, (inntrykk og følelser) men samtidig knallgod og utrolig viktig film. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Alder for å se American History X?Den er viktig å få med seg ja, men jeg har aldri skjønt dette hastverket med at ungdom må få med seg gode filmer før de egentlig er gamle nok, enten til å forstå budskapet fullt ut, eller til å takle svært brutale scener. Filmen blir ikke dårligere av at man venter til ungdommen er litt mer moden, den går jo ingen steder. Jeg har både lest bøker og sett filmer om igjen, i voksen alder, som jeg leste eller så da jeg egentlig var for ung, og innsett at jeg egentlig ikke skjønte særlig mye av det første gangen. Ungene blir da alltids fort nok voksne, jeg har det ikke travelt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 14-02-17 kl 10:24. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Alder for å se American History X?Jeg var 16-17 da jeg så den, hvis den kom i 98, og den henger sterkt i. Fantastisk bra film, men jeg tror jeg skal vente like lenge før jeg viser den til mine.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|