|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du må nå ha vestlige forfedre for å kunne være dansk
Selv om jeg kommer med argumentasjon, så betyr ikke det at jeg ikke forstår effekten av statistikk, altså.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Jo, men nå snakket du om andelen ikke-vestlige på skolen til barnet ditt vs. "blendahvite" skoler og deres resultater.
|
|
|
#3 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Nei, som jeg har sagt, ser jeg poenget i noen sammenhenger. I andre er de fullstendig meningsløse. Jeg syns det er bra man får opp diskusjoner om det hele, og ikke bare mener at det er relevant. For det er ikke alltid det. I tillegg må man passe på at man kaller kategoriene noe meningsbærende. Innvandrer er ikke det samme som ikke-vestlig innvandrer. Ikke-vestlig innvandrer er ikke en ensartet gruppe, ei heller i statistisk sammenheng. Å kategorisere norskfødte med innvandrede foreldre eller besteforeldre, eller en utenlandsk forelder som "innvandrere" er spesielt mangelfullt, og gir ikke god statistikk.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Jeg synes dette på mange måter er det viktigste. Vi (det vil si jeg og andre som ser linken) får en oppfattelse av at adopterte skal frataes sitt (danske) statsborgerskap - noe som er noe helt annet enn det det dreier seg om.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Nei, det inntrykket fikk jeg ikke i det hele tatt, så den oppfattelsen må du ta på egen kappe.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|