Sv: Å spørre folk om å holde homeparty
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Jeg spiller veldig blånn når de kommer fra strømselskaper.
"Nei takk, vi lager all strømmen vår selv". Det er nesten sant, vi har ihvertfall tenkt å gjøre det om noen år.
Telefonselgere blir intervjuet om hvorfor de ringer til oss når vi har stått på nei-lista til Brønnøysund i flere titalls år. Hvis man har kundeforhold til noen så har de lov til å ringe. Det gjelder f.eks. veldedige organisasjoner som man har gitt penger til de siste årene. Men de ringer sjelden mer enn en gang. Jeg tror det var Folkehjelpa som nesten fikk panikk sist jeg snakket med dem, da min første reaksjon var "å nei - nå må jeg slutte å gi penger til dere. Jeg har nemlig et prinsipp om at jeg ikke donerer til organisasjoner som bruker pengene mine til å mase om mer. Ånei, dette var dumt; jeg som syns dere gjør så bra jobb. Kanskje jeg kan ombestemme meg om du legger på med en gang og passer på at jeg havner på lista over mennesker man aldri skal ringe til?" Tilfeldigvis var vi på vei inn på butikken akkurat da, og ungen bare så på meg; "glemte de regelen om at masekopper ikke får noe?"