|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Foreldre i dag er dårlige forbilderJeg opplever også min foreldregenerasjon som minst like fasadeopptatt. Hvis ikke mer, jeg tror ingen jeg kjenner er så opptatt av hva naboene evt må tro som jeg husker foreldrene mine/naboene fra barndommen. I tillegg ble hele huset vårt vasket hver fredag, selv om rommene ikke hadde vært i bruk siden forrige uke, og var helt rene. For tenk om det kom noen på besøk i helgen! Fri og bevare meg. Jeg vet jeg får besøk i helgen, og det kunne ikke falt meg inn å vaskt hele huset av den grunn. Moren min ble også veldig stresset om noen ringte på før hun hadde "ordnet håret".
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Foreldre i dag er dårlige forbilder
Ja, jeg har jo svært lite fasadeorienterte foreldre sammenlignet med det jeg oppfattet flere av venners foreldre til å være, de er veldig down-to-earth. Jeg er mye mer åndssnobbete, men likevel enda mindre opptatt av rent og ryddig hus, og driter så langt i hva naboene måtte mene om min manglende hagesans at jeg nesten ikke kan få uttrykt det med ord.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Foreldre i dag er dårlige forbilderOg glorifisering og annonsering for alle slankemetoder er jeg selvsagt enig i er uheldig for ungdom spesielt og kroppsfiksering generelt. Det er altså premisset om at 5:2 er mer synlig i en hverdagssammenheng jeg ikke er enig i, gitt at du da spiser normalt og er helt ufokusert på mengder og kaloriinnhold 5/7 dager i uken (og f.eks. legger suppedagen til en 2-dag eller bare skal ha litt middag fordi du skal på bokklubb eller trening eller hva-har-du, som er helt normalt i vår familie helt uavhengig av om noen slanker seg).
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Foreldre i dag er dårlige forbilder
Jajaja, jeg bare svarte tabloid jeg, i stil med muhammedanertegningene dine. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre i dag er dårlige forbilderOg om man nå først slanker seg offentlig, uten å holde det hemmelig for ungene, så kan likevel det også gjøres på mange måter. Alt kommer an på hva man fokuserer på. Om man sier at "jeg er nødt til å gå ned i vekt, for knærne mine tåler ikke at jeg er så tung", eller om så "fordi jeg har så lyst til å få på meg bunaden til konfirmasjonen din", så er det noe helt annet enn å sukke: "se på meg så fæl jeg ser ut", og klype seg i flesket. Eller "jeg vet jeg ikke burde ta dette kakestykket men ... " og dermed lære ungene opp til å ha dårlig samvittighet for å kose seg, eller at fett=stygt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|