|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg savner kvakksalverloven!Jeg må se dette programmet skjønner jeg, før jeg uttaler meg om noe som helst. Når det er sagt, skal man ikke se bortifra at man, ved å lyve på seg diverse symptomer, kan få både antibiotika og sykemelding hos en ikke altfor oppegående allmennlege..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jeg savner kvakksalverloven!
Ingen får antibiotika uten objektive funn i Norge, da følger man i tilfelle ikke retningslinjene. De kan nok få råd om smertestillende hvis de angir smerter, men ellers er det svært lite som ikke først og fremst bare initierer en utredning. Sykmelding kan sikkert juges på seg (om enn ikke relevant for barn), men også der skal det utredes ved mer enn få dager og åpenbar årsakssammenheng.
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jeg savner kvakksalverloven!Og ja, jeg heller mer og mer til forbud mot invasiv alternativ behandling for barn under 12 år.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg antar hun mener behandling der man tilfører kroppen noe.
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
Der er jeg ikke enig.
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
Der man bryter kroppens barrierer eller hulrom, altså f.eks. akupunktur, tarmskylling. Også synest jeg det skal være forbudt å påføre smerte, som f.eks. kopping. Og generelt å kunne påføre skade, men da bryter man jo loven uansett.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
OK. Da er vi ganske enige, bortsett fra at jeg ikke ville inkludert akupunktur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prettiest mess ever seen
|
Det er en ikke ubetydelig infeksjonsfare ved akupunktur, også med fatale hendelser ganske nylig. Dessuten kan det være smertefullt (inkludert egenerfart). Det er ikke noe man skal påføre ikke-samtykkekompetente, mener jeg.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|