Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-17, 11:40   #31
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Marsipankake med bilde - hvor billig kan man få det?

Hvorvidt marsipankake er vanskelig kommer jo an på hva man gjør ut av det. Jeg syns det er nokså enkelt å bake sukkerbrød, trikset er bare å få pisket en veldig stiv eggedosis og så folde inn melet forsiktig. Ellers gjør man det så enkelt eller komplisert man vil. Jeg har bakt dem med makronbunn under sukkerbrødet, bringebærfromasj og sjokolademousse, det blir mer styr enn når man bruker ferdig bunn, syltetøy og krem. Jeg syns det viktigste er at man har et fyll som ikke er for søtt og gjerne med litt syrlighet for å oppheve den søte marsipanen.

Syns det går nokså lett å kjevle marsipanlokk når jeg har en sånn stor silikonmatte å gjøre det oppå. Den billige marsipanen de har på rema syns jeg er en av de beste i forhold til utkjevling. De dyre ferdigfargede marsipanene har jeg kun brukt dersom jeg vil ha helt hvitt lokk eller jeg skal ha sorte eller rødt. Syns det er vanskelig å få fine rød eller sortfarger med konditorfarger.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.