Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

For de introverte

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-17, 18:35   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

I og med at Jung døydde i 1961, er det kanskje ikkje så rart at sosiale medier ikkje er med. Men eg trur absolutt det er forskjell på skriftleg og distansert kommunikasjon og munnleg og nær kommunikasjon. Var det ikkje ein tråd her ein gong om at det er ganske mange som definerer seg som introverte, på forumet? Eg foretrekk den skriftlige kommunikasjonen over den spontane. Eg trur det handler om å ha kontroll over når ein åpner for verda og når ein stenger verda ute.

For øvrig digger eg Maren's blog.

Jeg synes sånt er interessant.
Det med kontroll over når en åpner for verden og når en stenger verden ute. Har man egentlg mer kontroll når man bedriver some-multitasking og henter energi derfra enn når man har folk RL rundt?

Jeg har undret meg litt når jeg ser at folk som definerer seg som introverte er veldig aktive og utleverende i sosiale medier og på mange måter bretter ut store deler av seg og sitt. Det passer dårlig med en del tradisjonelle karakteristika forbundet med introverthet.

En annen ting er det å betrakte plassering på aksen som noe statisk, altså som i at personlighet er bare erhvervet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.