Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-17, 22:51   #10
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg viser til min link nr 2 i HI hvor politiet i etterkant gikk ut i avisa og sier: "vi gjorde rett". Men jeg forbeholder meg retten til å være uenig i det, og det er jeg tydeligvis ikke helt alene om så mye plass dette får i media nå i etterkant.

Det er selvfølgelig lov å være uenige, det interessante er ofte i hva uenigheten skyldes. Veldig ofte skyldes det at man vekter ting ulikt, typisk er det fordeler og ulemper med å få barn tidlig - og grunnen til at det kan være vanskelig å være enige om når "det passer" å få barn er at man vekter disse fordelene forskjellig - noe av rent private grunner, det "passer bedre" inn i livssituasjonen for eksempel.

Jeg synes dog ikke argumenter som "det er jeg tydeligvis ikke helt alene om" er så veldig oppklarende.

For meg er det vesentlige å peke på de bak og ikke politiet. Spesielt med tanke på den nye politireformen ville jeg ha vært forsiktig med å si at politet "lett" skal kunne stoppe 60-70 stykker - jeg tenker at det å stoppe så mange, spesielt med mange rundt, mer vil minne om en militæraksjon enn en politiaksjon. (I parantes bemerket - det var i denne uken jeg så at brannvesenet klagde over at både politi og helsepersonell var for sene til ulykker slik at brannvesenet måtte både roe ned aggresive personer og utføre helsehjelp, noe de var lite komfortable med)

Jeg vil tro at et forebyggende arbeid, registrering, økonomiske sansjoner, splitting av miljøet (får disse folkene eksempelvis sone sammen? Der er det sikkert god tid til å sitte å kokkelure i ro og fred) er bedre måter å håndtere det på. Jeg tror heller ikke at det er så stor forskjell på måten man jobber med nynazistiske miljøer på enn feks kriminelle mc-miljøer.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.