|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I endring
|
Sv: Å jobbe i stallHvor mye "styr" er det egentlig å la hestejentene få ri en gang i blant som "betaling" for møkking og sånt?
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Å jobbe i stall
Ikke veldig mye styr når jeg begrenset det til de 1-2 mest modne og ansvarsfulle. Men skulle jeg latt alle jentene som var innom i stallen ri, så ville det blitt uholdbart. Ikke alle av dem kunne tiltros å ri hestene heller, og mange av dem kjente jeg jo overhodet ikke foreldrene til.
|
|
|
|
#3 |
|
I endring
|
Nei, de må jo være litt mer enn bare innom, men slike som HI datter som tydeligvis går på ridetimer der og har brukt store deler av sommeren i stallen, burde det ikke være vanskelig å sette pris på.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Nå vet jeg jo ikke hvordan det er der, men i stallene jeg kjenner til var det snakk om uhorvelige mengder stalljenter. Som kom jevnlig og gjorde mye arbeid. Selv i den lille stallen jeg holdt til hadde jeg gjerne 5-6 jenter hengende, og det var ofte bare meg der, som "voksenperson" (jeg var 14-21 år). Det er litt på det nivået at for de fleste av dem var det en belønning å få børste hesten. De færreste kunne få håpe på å ri. Mine to faste hestepassere fikk ri ofte, men de hadde jeg jo en avtale med. Jeg var i grunn en veldig grei hesteeier, men alle kunne ikke fått ridd. Det går bare ikke.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I stallen der datteren min jobber er det som sagt kun henne som er et barn på 9 år, de tre andre er rundt 20. Så veldig mye styr er det vel ikke... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|