Sv: Valg 2017 - hva stemmer du?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Nei, SV OG Alliansen er begge motstanderer av EØS. Du kan jo lure på og anta at jeg er en idiot men kan altså forsikre deg om at jeg går på nok debatter på Litteraturhuset og Kulturhuset og i tillegg har nok av SV politikerer i vennekretsen til at jeg utmerket godt vet hva de står for og hvem jeg snakker med på stand. Du følger vel Lysbakken, Hasle og andre SV politikere på FB? hva synes du om kommentarfeltet når tema er arbeidsinnvandring? Å være mot EØS avtalen drives jo ene og alene på argumenter mot sosial dumping - det innebærer å stenge grenser for arbeidsinnvandring. Ganske ekstremt og usolidarisk, for ikke å snakke om døden for norsk næringsliv.
Jeg synes det er spesielt å stemme SV hvis man overordnet ikke ønsker Norge ut av EØS. Dette er en stor sak for SV selv om de ikke har fått gjennomslag for den. Solheim og Solhjell ble raskt parkert da de utrykte tvil.
Vet ikke helt hvorfor du trekker frem Kulturhuset og politikervenner egentlig, det er en litt interessant kildebruk i hvertfall, men det blir fortsatt litt spesielt å mene at Rødt og SVs politikk rundt arbeidsinnvandring kan oppsummeres med at østeuropeere bør kastes ut, selv om jeg har registrert at dette er en gjenganger i retorikken til Venstre-folk for tiden.
|