Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-17, 16:29   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?

Jeg blir helt gal av at jeg ikke klarer å bestemme meg!

Jeg har så utrolig lyst til å stemme Mdg, men jeg vil jo stemme på et sosialdemokratisk parti, men Mdg høres jo sosialdemokratiske ut i programmet ditt, men de utelukker ikke å samarbeide med Høyre etter valget og de er et ungt parti og hvordan vil de egentlig stemme i alle sakene på Stortinget??

SV er miljøvennlige og røde, men jeg er ikke enig i alle sakene deres. Rødt er miljøvennlige men i overkant røde. Jeg vil at AP skal gjøre et brakvalg, men det gjør vondt i flere av fanesakene mine om jeg stemmer på dem.

Gammel 10-09-17, 16:53   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

SV er miljøvennlige og røde, men jeg er ikke enig i alle sakene deres. [...] Jeg vil at AP skal gjøre et brakvalg, men det gjør vondt i flere av fanesakene mine om jeg stemmer på dem.

Det er akkurat det samme som jeg tenker. Valglokalet åpner om ti minutter, jeg har ikke tid til å stemme i morgen, så jeg får vel lande på noe snart.

Gammel 10-09-17, 18:24   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har så utrolig lyst til å stemme Mdg, men jeg vil jo stemme på et sosialdemokratisk parti, men Mdg høres jo sosialdemokratiske ut i programmet ditt, men de utelukker ikke å samarbeide med Høyre etter valget og de er et ungt parti og hvordan vil de egentlig stemme i alle sakene på Stortinget??

SV er miljøvennlige og røde, men jeg er ikke enig i alle sakene deres. Rødt er miljøvennlige men i overkant røde. Jeg vil at AP skal gjøre et brakvalg, men det gjør vondt i flere av fanesakene mine om jeg stemmer på dem.

MDG kommer ikke til å samarbeide med høyre, med mindre høyre kvitter seg med FrP. Og det har de vel sakt de ikke gjør. Et MDG over sperregrensa vil gi 8-9 mandater og de vil kunne vippe i grønn retning enten fra sak til sak, eller som del av en sosialistisk regjering. Stem MDG

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 19:19   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

MDG kommer ikke til å samarbeide med høyre, med mindre høyre kvitter seg med FrP. Og det har de vel sakt de ikke gjør. Et MDG over sperregrensa vil gi 8-9 mandater og de vil kunne vippe i grønn retning enten fra sak til sak, eller som del av en sosialistisk regjering. Stem MDG

Det er klart H kan gjøre det. V+KrF+H er førstevalget for de fleste på borgerlig side, men det er avhengig av at FrP velger å ikke felle en slik regjering. I forrige runde sa de at det var helt uaktuelt, mens de nå har sagt, som V og KrF, at hovedprioriteten er å sikre et borgerlig flertall, mens egen regjeringsdeltakelse er sekundært.

Vi kan helt klart komme i en situasjon er MdG må velge mellom å støtte en Ap+Sp-regjering og en V+H+KrF-regjering. Jeg tror aldri i livet de velger Solberg da. Det er kun spill for galleriet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 22:10   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi kan helt klart komme i en situasjon er MdG må velge mellom å støtte en Ap+Sp-regjering og en V+H+KrF-regjering. Jeg tror aldri i livet de velger Solberg da. Det er kun spill for galleriet.

Jeg tror også det. Jeg er likevel spent på hva det vil gjøre med mdg om de havner i en posisjon hvor de må ta side.
De er sannelig en merkelig sammensatt gjeng.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 20:46   #6
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rødt kommer jo uansett ikke inn med så mange mandater at de kan føre sin egen røde politikk, men med noen få ekstra stemmer kan de få inn noen flere enn i dag og bidra til å dra en rødgrønn regjering i riktig retning i viktige enkeltsaker

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.