|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?Listhaug er jo, sett bort fra...ja, dere vet, ganske mye, en flink politiker hvis man tenker på det med å fronte en sak, få "folket" med seg, være tydelig, bruke sosiale medier for alt det er verdt etc, så egentlig kunne hun sikkert gjort en god jobb i en annen ministerpost (noen av dem må jo nødvendigvis gå til Frp). Problemet er jo at hun har fått ansvaret for det området som er det største minefeltet i Norge i dag, og for et område som har med mennesker å gjøre, med sårbare mennesker. Listhaug må få ansvar for et område der hun har minst mulig kontakt med mennesker, i grunn. Lar det seg gjøre? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Velferdsstaten - og hvem skal vi stemme på?
Jeg har fulgt med på Listhaug siden hun var eldrebyråd i Oslo (da jobbet jeg først direkte og så indirekte i etaten)- og jeg synes virkelig IKKE hun var eller er en flink politiker. Hun tar ikke ansvar - når noe gikk galt den gangen, var hun rask til å sparke både ansvar og bebreidelser nedover. Jeg synes ikke hun har blitt så veldig mye bedre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Nemlig. Hun er slett ingen flink politiker. Hun er flink til å lage blest, oppstyr, spille sjokkert, snurt og å snille folk, ellers rimelig ubrukelig. Jeg tror ærlig talt hun ville gjort minst skade som kommunalminister. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hun startet jo som landbruksminister, men det hjalp jo lite når det viste seg at hun ikke egentlig ønsker at vi skal drive med landbruk.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, akkurat som at hun ikke virker særlig interessert i integrering heller.
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
På samme måte som likestillingsministeren er skeptisk til likestilling og justisministeren (i allefall den forrige) har et lunkent forhold til lover og regler.
|
|
|
#7 |
|
By the Sea
|
Arkivminister
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Arkiv er altfor viktig til at hun kan få blande seg borti det.
|
|
|
|
#10 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Er du vill??? Det første jeg husker om henne var som byråd i Oslo hvor hun påsto at arkivloven IKKE definerte e-poster som dokumenter TIL TROSS FOR at staben gjentatte ganger hadde fortalt henne at det var tvert om. Vi kan ende opp med kun muntlige overleveringer med henne i Kulturdepartementet. Satt på spissen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|