|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningMed overgang til ungdomsskolen er det ikke tilbud om den tradisjonelle skolemelka lenger, men en annen abonnementsordning kalt Tine Mat&Drikke. Skolemelken kostet fra 5-10 kr pr stykk, litt avhengig av produkt, dette koster 15 kroner per produkt.
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningNå husker jeg ikke lengre, men mulig det var samme ordning som vi ble presentert for da eldste begynte på Uskolen. Vi gikk iallefall ikke inn på sånn ordning og gutten selv var enig.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningFor en tøysete ordning?
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningHer på ungdomsskolen har de kantine der elevene kan velge å kjøpe produktene fra tine i tillegg til mat som skolen lager. Så ingen abbonementsordning lenger. Må innrømme at jeg syns det er litt uting at de selger tine iste, som er mer sukker enn te. Men det begrenser seg litt når vi har bakt inn kantinepenger i lommepengene og hun da selv må velge hva pengene hennes skal gå til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningJa, det er en kjempetøysete ordning!
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningEg tenker FAU/Eleveråd (kanskje til og med Elevorganisasjonen viss dette gjeld mange skular). Det høyrest heilt fjernt ut.
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningJøss. Dette høres jo helt håpløst ut. Skal jammen forhøre meg om dette neste gang produsentlaget samles.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordning
Det gjelder kjempemange skoler! Det er jo et nasjonalt system. Vi tok det opp i FAU da det kom (da var det enda verre, da måtte man innom rektor for å få godkjent fravær), men så har det kokt bort i kålen. Jeg ser Dagsavisen gjorde en sak på det for noen år siden, men da med fokus på at skolefrukten forsvant: http://www.dagsavisen.no/innenriks/g...juice-1.289689
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningSkikkelig teit ordning, spør du meg. Har ikke hørt noe om at vår skole har slike automater, men de har kantine (der man betaler med cash eller bankkort) og butikk rett over veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningTil Tines forsvar; det ser ut som man nå også får godkjent enkeltdager. Alt fravær har nå blitt godkjent, men pengene som skulle bli refundert har jeg ikke sett noe til.
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningVi har heller ikke slike automater, men djiiiizez så mye byråkrati for noe som enkeltpenkelt kunne vært løst med et klippekort e.l. Høres rett og slett fjernt ut. Men det er nok slik at det er få som melder fraværsdager? At det er derfor ordningen funker - for Tine vel og merke
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Tine mat&drikke - for en sleip og idiotisk ordningDet høres håpløst ut. Hos oss har de kantine, noe av det samme der med priser som er helt uaktuelle. Men i det minste betaler man for det man bruker.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|