Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Donere kropp til vitenskap?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-17, 21:49   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Donere kropp til vitenskap?

Jeg så en dødsannonse i dag der avdøde ønsket nettopp dette, og derfor var det ingen seremoni heller. Når jeg dør vil jeg ikke ha et gravsted, jeg vil kremeres og settes ned under en felles stein et eller annet sted. Eller donere til forskning. Jeg mener, er jeg død så er jeg død.

Gammel 25-09-17, 21:54   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Donere kropp til vitenskap?

Oldemoren til ungene donerte kroppen sin til forskning. Det var en utrolig fin (og kul, at en dame på over 100 år har bestemt seg for det) ting å gjøre. I stedet for gravferd så ble det arrangert minnestund.

Jeg har for å være ærlig ikke tenkt på at jo, jeg kan jo donere kroppen min til forskning. Det kan godt være jeg kommer til å gjøre det. Hvorfor ikke? Og med mindre kommunen her finner ut at de skal ta hensyn til innbyggerne sine så er det klin umulig å finne et egnet gravferdslokale, mens minnestund kan man jo ha hvor som helst. (Akkurat det siste det skal ikke være et tungtveiende argument for hva man ønsker skal skje med kroppen sin etter sin død, men det er nå engang en aktuell faktor for de av oss som ikke tar farvel i kirkerommet.)

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.