|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For lite flisespikking i norsk skole?Det er vel ganske vanlig å takke for invitasjonen og si at barnet kommer i bursdag også, i alle fall i min verden.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: For lite flisespikking i norsk skole?
Ja, sånn er det hvertfall her. Men det hender vi har fått den "Si i fra om du ikke kan komme", og da blir jeg alltid litt stuss over hva jeg skal gjøre. Så jeg pleier å si i fra uansett, jeg.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: For lite flisespikking i norsk skole?
Det er denne bokstaveligheten som gjør at ting ikke glir. De små høflighetsfrasene må faktisk til for å danne sivilisasjon. Man sier "Hei" når man går på bussen, fordi det er høflig. Man sier "Hyggelig" når man hilser på noen, spesielt når man blir introdusert, ikke fordi man VET eller TROR det blir hyggelig, det er bare en frase, men frasen er sosial smurning, vi indikerer at vi ikke skal gå løs på hverandre ved å legge halen flatt ned mot kroppen, ørene oppover, blotte tennene og si hyggelig med en labb i den andres labb. Vi skal jo ikke SVARE på spørsmålet "How do you do?" heller, vi skal si det samme, smile og gå videre. Husk å smile litt bredere til amerikanere enn engelskmenn. Ikke si at du har hatt en ræva dag, det lugger.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|