|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#28 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VGs artikkel om hvordan politiet opptrer for å avsløre pedofili
Driftingen av serveren var det vel uansett Digital Pacific som stod for, ikke politiet? Det politiet gjorde var å fortsette med det nettstedets administratorer hadde gjort, inkludert å dele overgrepsmateriale.
Har VGs journalister brutt loven underveis? Har de hacket en server? Er det i tilfelle noe vi ønsker å være imponert over?
Hva mener du egentlig med den setningen her? Nei, du "må" slett ikke slå deg til ro. Det går helt fint an å stille spørsmål med hvordan ting er håndtert. Det kan for eksempel medføre at man får mer informasjon slik at man forstår hvorfor ting ble gjort, og dermed syns at det er akseptabelt. Men det motsatte kan også skje: Man mener politiet har opptrådt på en helt uakseptabel måte. Om min datter hadde blitt utsatt for overgrep hvor overgrepsbilder og -video av henne ble spredt av politiet, så kan jeg garantere deg at jeg ikke ville "slått meg til ro" med at jeg ikke visste nok, og at de som visste mer enn meg gjorde rett i å la overgrepsmaterialet bli spredt.
|
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|