|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Rumpeforstørrende truserDet som har plaget meg alltid, men som jeg aldri har klart å sette ord på, før i det siste, er nettopp dette med skjønnhet. Jeg er ikke pen. Har aldri vært det. Noen har selvsagt brukt det mot meg, men selv de som vil meg vel, har alltid sagt at joda, jeg er pen eller at de personlig synes jeg er pen eller at jeg har pent ditt eller pent datt.
|
|
|
#2 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rumpeforstørrende truserLa nå meg være litt motstrøms her, da. Jeg begråter skjønnhetspresset spesielt kvinner opplever like mye som dere andre. Men akkurat disse trusene kan jeg ikke se er noe annerledes enn BHer med innlegg?
Jeg er helt enig med deg, Divine.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Rumpeforstørrende truser
Nei, men er BH-er med innlegg noe å rope hurra for da? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Nei, og jeg roper ikke hurra for trusene heller. Jeg synes bare at kroppsformende plagg som man kan ta av og på er så uendelig mye bedre enn mer drastiske tiltak. I en ideell verden hadde man selvsagt ikke vært så opptatt av å optimalisere egen kropp hele tiden.
|
|
|
#5 |
|
|
Jo, klart, men jeg tror at den type lavterskelshaping normaliserer i enda større grad de (uoppnåelige) formene man higer etter, og ikke minst gjør det enda vanskeligere for ungdommene å ikke føye seg etter idealnormene når det er så "lettvint". |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Rumpeforstørrende truserJeg er enig med deg Xian, disse trusene verken overrasker meg eller provoserer meg mer enn noe annet av det som finnes på markedet. Det er hele pakka, hele den vestlige kulturen vår på dette området, som gjør meg oppgitt.
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Jeg er så enig.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har hatet meg selv i så mange år at det tilslutt ble en del av meg, så jeg kjenner igjen mye av det du skriver. Men jeg har foretatt en durabelig snuoperasjon og er nå kjempestolt av kroppen min - fordi den VIRKER. Jeg kan gjøre stort sett det jeg vil med den, bortsett fra å løpe maraton. Og DET, min venn, klarer DU! Hvis jeg skal gidde å være misunnelig på noen så velger jeg å være misunnelig på de som får til det jeg ikke får til, langt heller enn å misunne noen for utseendet. Når det er sagt, så har jeg nettopp klippet av meg alt håret, og latt min egen hårfarge få slippe til, og jeg ser helt smashing ut. Det korte håret viser frem ansiktet mitt og alt det grå håret får frem de fine fargene mine. Jeg kjøper klær som passer kroppen min, i farger som fremhever mine egne. Jeg sminker meg akkurat nok til at det gir litt glød, og jeg er superfornøyd med meg selv for tiden. Fordi jeg er bra nok som jeg er. Jeg orker ikke mer av dette selvhatet. Nå er det på tide at jeg begynner å like meg selv og alt det jeg får til, for det er mye.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|