Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor er du fra, da?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-07, 15:14   #1
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er du fra, da?

Man er vel fra det stedet man har vokst opp - uansett hvor mye lengre man har bodd et annet sted seinere. Jeg tenker nok mest på der man har gått på skole osv, ikke nødvendigvis der man er født. Men egentlig har det nok mest med hvor man selv føler at man har mest tilhørighet.

Jeg bodde ett sted til jeg var ferdig med videregående. Jeg kommer nok alltid til å være derfra, selv om det er 20 år siden jeg bodde der.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:21   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hvis man er utlending så spiller det ikke noen rolle hvor lenge man har bodd et sted. Utlending er man for alltid.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:31   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvis man er utlending så spiller det ikke noen rolle hvor lenge man har bodd et sted. Utlending er man for alltid.

Man behøver faktisk ikke å ha bodd i utlandet engang, bare man er mørk og skummel.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 15:36   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man behøver faktisk ikke å ha bodd i utlandet engang, bare man er mørk og skummel.

Det er sant, enda bra jeg er liten og lys.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:25   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sier at jeg er fra finnmark, enda vi flyttet der fra når jeg var 4 år. Men alle besteforeldrene mine bodder der[bare farmor som lever nå],storebroren min med fam, og masse tanter og onkler bor der.
Er der jeg føler at jeg tilhører.

Her bor jeg bare*ler*

Sist redigert av Honda : 11-07-07 kl 22:51.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:35   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har valgt meg et sted som jeg svarer jeg. Og det er det stedet jeg har bodd kortest tid, kun fire år. Jeg synes spørsmålet er utrolig vanskelig å svare på, men svarer altså det stedet hvor jeg var russ. Ikke at det var en spesielt begivenhetsrik periode. Men noe må man jo svare. Og siden foreldrene mine bor der, så bruker jeg det stedet som opprinnelsessted.

Selv føler jeg meg mest som osloborger. Her har jeg bodd i ti år, og har dypere røtter her enn jeg har hatt noe annet sted. Men jeg kommer jo ikke herfra...

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 22:51   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er det enkelt. Født og oppvokst på et og samme sted og der har jeg blitt. Kun tre år i Oslo under studiene før jeg satt nesa hjemover igjen.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 23:05   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier at jeg opprinnelig er fra stedet der jeg bodde fra jeg var 6 til jeg ble 18, men jeg sier også at jeg bor i Dubai og Oslo.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:42   #9
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvor er du fra, da?

Der har jeg det fryktelig enkelt, jeg er født i Tønsberg og bodde der til jeg var 18, da flyttet jeg til Oslo.
Så jeg er nok fra/kommer fra Tønsberg.
Men om 15 år har jeg bodd et par år lenger i Oslo enn i Tønsberg, kanskje jeg tenker anderledes da. For ikke å snakke om om 20 år og mer.
Da kan det hende jeg ville svart at jeg er fra Oslo, og evnt. supplert med å si at jeg ble født i Tønsberg og hadde barndommen der.
Jeg har jo alltid følt meg mer hjemme i Oslo enn Tønsberg da.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 12:14   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Man er vel fra det stedet man har vokst opp - uansett hvor mye lengre man har bodd et annet sted seinere. Jeg tenker nok mest på der man har gått på skole osv, ikke nødvendigvis der man er født.

Jeg byttet skole etter fjerdeklasse ....

Her er en liten oppgave til dere:

1. Jeg ble født da vi bodde på Sted 1 (men ble født i en annen by).

2. Da jeg var ca et halvt år flyttet vi til Sted 2.

3. Ett år senere, da jeg var 15 mnd, flyttet vi til Sted 3. Bodde der i 10 år, og jeg gikk på skole til og med fjerdeklasse. Har bare såvidt vært der siden, og har ikke kontakt med noen derfra.

4. Da jeg var 11 flyttet vi til Sted 4. Gikk på skole fra 5.klasse tom ut videregående (til sammen 8 år). Beholdt likevel mer eller mindre dialekten fra Sted 3. og har alltid blitt sett på som innflytter på Sted 4.

5. Etter videregående flyttet jeg hjemmefra for å begynne å studere, hit hvor jeg bor fremdeles. Har nå bodd her i 13 år (bodde ett år et annet sted og flyttet så tilbake).

Mine foreldre er skilt nå, mamma bor fortsatt på Sted 4 (men i et annet hus enn vi bodde i da jeg bodde hjemme) mens pappa bor et helt annet sted. Ingen av foreldrene mine kommer fra noen av disse stedene. (Jeg ble født i mammas hjemby, men vi bodde ikke der da, vi bodde på Sted 1. Hun dro bare hjem for å føde).

Når folk spør sier jeg Sted 4, siden det er det som er "hjem" (til tross for at huset vi bodde i da jeg bodde hjemme er solgt), mamma bor der, og det var stedet jeg flyttet fra da jeg kom hit for å studere. Men dialekta stemmer ikke, så folk godtar det ikke uten videre som svar. I tillegg blir jeg sett på, og føler meg som innflytter der.

Vil ikke si at jeg kommer fra Sted 3, siden jeg allerede var godt over året da vi flyttet dit, og jeg ikke har noe forhold til stedet lengre, og ingen familie der. Vi bare "gjestebodde" som Busymum sier.

Sted 1, hvor vi tilfeldigvis bodde da jeg ble født, har jeg jo knapt bodd i det hele tatt.

Stedet jeg har bodd lengst er her jeg bor nå, men føler ikke jeg kan si at jeg kommer herfra likevel, siden jeg kom hit først som 19-åring.

Så, folkens: Hvor kommer jeg fra?

Sist redigert av My : 12-07-07 kl 12:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.