|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor får noen være inne, mens noen må være ute?
Men her blander du begrepene, fordi de menneskene som selger gatemagasinene gjør det for å slippe å tigge. De selger et produkt til veldedighet.
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Jeg kan gjerne endre det til at «jeg skjønner godt at kjøpesentre ikke vil ha fritt frem av folk som selger gatemagasin for veldedighet». Poenget er likevel at kjøpesentre ikke er offentlige institusjoner, og selvsagt står de fritt til å bestemme hvem som skal få bruke senterets lokaler. (Det er forresten ikke fritt frem for å selge ting i det offentlige heller.) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor får noen være inne, mens noen må være ute?Gatemgasin salg er jo ikke det samme som veledig innsamling. Pengene går jo ofte direkte rol den som selger bladet og annses som inntekten. Det er salgsvirksomhet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Hvorfor får noen være inne, mens noen må være ute?ok.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Når det er sagt synes jeg at sentrene skal ha lav terskel for å la en selger stå på senteret for å selge. Om en =Oslo-selger får lov til å stå der i noen timer, en annen noen timer på et annet tidspunkt. Da blir det ikke veldig påtrengende for oss kunder, samtidig som senteret bidrar til at et menneske kanskje tjener noen slanter i stedet for å tigge. Men helt klart, man må spørre om lov og få tillatelse.
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor får noen være inne, mens noen må være ute?Ja. Her selges Megafon inne på senteret, og jeg kjøper. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|