|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde Jesus en biologisk far i virkeligheten?Jeg leste nylig en bok om bibelens tilblivelse, Misquoting Jesus: The Story Behind Who Changed the Bible and Why av Bart D. Ehrman, kristen teolog og forsker. Han påpekte at i de tidligste bibelske skriftene man har omtales Josef som Jesus far. Alle steder som henviser til Josef som Jesus' far er blitt redigert vekk i senere avskrifter og oversettelser. Så jeg mener Josef (eller en annen mann) må ha vært Jesus sin biologiske far, i den grad personen faktisk har eksistert. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hadde Jesus en biologisk far i virkeligheten?Det er jo litt som skurrer med den historien, så her blir det opp til hver enkelt å definere for seg selv. Men det var vel sånn at Josef og Maria fikk flere biologiske barn sammen, trur eg, etter Jesus? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hadde Jesus en biologisk far i virkeligheten?Eh ... kom det egentlig en engel til hyrdene på marken? Kom det en himlens hærskare
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hadde Jesus en biologisk far i virkeligheten?
Good point. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hadde Jesus en biologisk far i virkeligheten?
Det ville være ganske merkelig om han ikke hadde eksistert. Det vil være nesten like utrolig som å tro på engler og sånn. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|