Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-18, 21:33   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Tenker egentlig at jeg venter på litt bedre kilder enn Nettavisen før jeg tenker noe om overdramatisering av problemstilling.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 21:58   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tenker egentlig at jeg venter på litt bedre kilder enn Nettavisen før jeg tenker noe om overdramatisering av problemstilling.

Er det ikke disse sakene som er beskrevet, som er grunnlaget for alt rabalderet fra før jul og til nå? Hvilke kilder tenker du, Maverick? Media? Men de sitter vel på stort sett lik informasjon. Hvis media IKKE sitter på mer informasjon, så synes jeg trykket muligens har vært for stort.

Gammel 04-01-18, 22:03   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Er det ikke disse sakene som er beskrevet, som er grunnlaget for alt rabalderet fra før jul og til nå? Hvilke kilder tenker du, Maverick? Media? Men de sitter vel på stort sett lik informasjon. Hvis media IKKE sitter på mer informasjon, så synes jeg trykket muligens har vært for stort.

Enig

Gammel 04-01-18, 22:14   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes generelt Nettavisen virker i overkant tabloid og klikkhungrig, og stoler sjelden på at deres artikler ikke er utformet flest og fremst for å fore kommentarfeltgjengen.

Tipper at dette totalt sett er mer komplekst enn noen få varslinger. En ukultur kan være alvorlig uten at det er mulig å konkretisere det ned i enkelthendelser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:18   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har, helt siden jeg flyttet til Oslo for over 20 år siden, jevnlig hørt historier om hans oppførsel. Senest nå i sommer i Arendalsuka. Media vet mye, det er jeg overbevist om.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 08:39   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Jeg har, helt siden jeg flyttet til Oslo for over 20 år siden, jevnlig hørt historier om hans oppførsel. Senest nå i sommer i Arendalsuka. Media vet mye, det er jeg overbevist om.

Samme her. #festivalgjenger

Helt generisk synes jeg man for så vidt må få være lov å være en gammel gris eller slesk sjekker, så lenge man respekterer et nei. På samme måte som man kan ha lov til å drikke seg full på hver eneste anledning og sovne i en krok. Men man må jo som leder ha mulighet til å vurdere om slike personlige preferanser er kompatibelt med et tillitsverv eller ledende stilling. Jeg har en «personlig egnethet»-klausul i min kontrakt, samt at personalhåndboken har code of conduct-krav. I teorien kan jeg altså få problemer dersom min oppførsel reflekterer firmaet dårlig på en eller annen måte, selv om det er langt innenfor lovlig og ikke skader enkeltmennesker. Så hvis jeg er dritings sammen med kunder eller ligger med halve bransjen, kan det få konsekvenser.

Det er derfor jeg synes det er så rart at Ap har tolerert en slik oppførsel av en tydelig lederperson, også hvis det skulle vise seg at han aldri har utnyttet sin maktposisjon.

Har han gjort det, så er det jo grei skuring, antar jeg. Men antagelig har han holdt seg sånn noenlunde innenfor grensene. Ellers hadde det blåst opp mye før.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 09:29   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er derfor jeg synes det er så rart at Ap har tolerert en slik oppførsel av en tydelig lederperson, også hvis det skulle vise seg at han aldri har utnyttet sin maktposisjon

Giske er en veldig dyktig politiker.

Gammel 05-01-18, 15:18   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Giske er en veldig dyktig politiker.

Og jeg har hatt svært dyktige sjefer som hadde røket på dagen med en sånn oppførsel. Om det så bare hadde vært ønsket oppmerksomhet mellom samtykkende voksne.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 09:41   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er derfor jeg synes det er så rart at Ap har tolerert en slik oppførsel av en tydelig lederperson, også hvis det skulle vise seg at han aldri har utnyttet sin maktposisjon.

Her tenker jeg Leif Sandes holdning er ganske gjengs: Har du skaffet deg makt og privilegier, må du få lov til å bruke dem. [Knut Risan-stemme]100 jomfruer og en helstekt gris til prinsen! [/Knut Risan-stemme]

Jeg har også møtt Giske i jobbsammenheng og mer heftig hilsing skal du lete lenge etter. Hele underarmen min inn i grepet, venstre arm rundt hele ryggen og hodet omtrent ned i utringingen. - Goddag, herr kunnskapsminister, liksom...

Gammel 05-01-18, 09:46   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har han gjort det, så er det jo grei skuring, antar jeg. Men antagelig har han holdt seg sånn noenlunde innenfor grensene. Ellers hadde det blåst opp mye før.

Tja, noenlunde innenfor grensen har han kanskje holdt seg, men trolig i gråsonen svært nær grensa, slik at det bare akkurat ikke er nok til en ordentlig sak (i en kultur hvor holdningen er at man må "tåle såpass"), og det kan man slippe unna med svært lenge hvis organisasjonen er tjent med jobben man gjør. Men når adferden har vært notorisk, slik at det har vært nærmere regelen enn unntaket i alle festlige anledninger, over mange, mange år, og blitt en mer eller mindre etablert sannhet, ikke bare i partiet men også blant folk ellers, så er det før eller siden nok, selv om hver hendelse isolert sett er "innafor". Og det er ganske naturlig at det smeller akkurat nå, når samfunnet ellers tar et felles oppgjør med hvor grensa for slik adferd skal gå, samtidig som partiet står i en krise med dårlig valgresultat og mange interne konflikter.

Gammel 05-01-18, 10:12   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Tja, noenlunde innenfor grensen har han kanskje holdt seg, men trolig i gråsonen svært nær grensa, slik at det bare akkurat ikke er nok til en ordentlig sak (i en kultur hvor holdningen er at man må "tåle såpass"), og det kan man slippe unna med svært lenge hvis organisasjonen er tjent med jobben man gjør. Men når adferden har vært notorisk, slik at det har vært nærmere regelen enn unntaket i alle festlige anledninger, over mange, mange år, og blitt en mer eller mindre etablert sannhet, ikke bare i partiet men også blant folk ellers, så er det før eller siden nok, selv om hver hendelse isolert sett er "innafor". Og det er ganske naturlig at det smeller akkurat nå, når samfunnet ellers tar et felles oppgjør med hvor grensa for slik adferd skal gå, samtidig som partiet står i en krise med dårlig valgresultat og mange interne konflikter.

Ja det er ikke rart at det smeller nå. Jeg håper bare at smellen ikke fører til at alt plasseres på Giske og at man tenker at saken er ute av verden når han er ute av syne. Jeg tenker at det mest skremmende med denne saken ikke er Giske i seg selv, men at dette har fått lov å pågå. Jeg hadde håpet at fokuset som mange partier bedyret at de hadde da Solum Larsen-saken pågikk hadde gjort kultur i partiene bedre. Jeg håper ikke denne saken også blir en sånn som renner ut i sanden når Giske går ut. Det må ikke finnes spillerom for den typen oppførsel. I alle miljøer finnes det risiko for at sånt kan skje, men det har mye å si om det blir stoppet tidlig eller om det får lov å fortsette.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 23:13   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

#metoo

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.