|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg tenker med samme hodet hele uka, så når jeg tenker at det ikke er lurt å fråtse i usunt i helgene, så tenker jeg det samme de andre dagene også. Jeg synes det er litt rart at folk har behov for å fremstille det sånn at de som spiser lite godteri «sikkert spiser bare ferdigpizza og junk, så totalen er sikkert ikke bra.»
|
|
|
|
#2 |
|
Klar
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?
Er det meg du sikter til? Jeg tror ikke alle som ikke spiser snop, spiser usunt ellers. Tvert i mot høres det ut i denne tråden som om mange er veldig opptatt av å leve sunt hele tiden. Men jeg nekter å tro at folk flest spiser tre biter kokesjokolade i uka, eller ei brødskive med syltetøy, eller kun en alkoholenhet eller bittelitt av noe annet usunt. Ingen av de jeg kjenner gjør det ihvertfall. De aller fleste spiser mest sunt og litt usunt og har det bra med seg selv både fysisk og mentalt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg kunne spist chips hver dag, og sjokolade veldig ofte, om det ikke fikk noen konsekvenser for helse og trivsel. Men jeg vet med meg selv at jeg trives bedre når vekta står til høyden sånn at jeg lett passer i klærne jeg liker, og jeg vet at jeg rent helsemessig har det bedre. For meg er det verd det. Og så har jeg en venninne som er akkurat like høy som meg, og som veier 20 kg mer, fordi hun (etter eget utsagn) verdsetter kosematen mer enn det å være slank. Det hender hun sier at hun vil ned i vekt, men hun lander som regel på at hun heller vi ha kosen. Og det er jo en ærlig sak.
Sist redigert av Niobe : 23-04-18 kl 15:19. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Klar
|
Sv: Hvor mye snop spiser dere?Når det kommer til barn og å lære dem er fornuftig kosthold så er jeg helt enig, Niobe. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
|
|