Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye snop spiser dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-18, 14:57   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye snop spiser dere?

Jeg foretrekker å bruke kaloriene mine på vin. Og mat. Jeg spiser typ 1- 2 never med potetgull i løpet av en helg, mannen spiser resten. To ruter firkløver til kaffen om morgenen i helgen, ellers lite eller ingenting. Bare tanken på å spise en stor sjokolade alene i løpet av kort tid er helt absurd. Hvordan GJØR man det, egentlig?

Gammel 23-04-18, 15:41   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg foretrekker å bruke kaloriene mine på vin. Og mat. Jeg spiser typ 1- 2 never med potetgull i løpet av en helg, mannen spiser resten. To ruter firkløver til kaffen om morgenen i helgen, ellers lite eller ingenting. Bare tanken på å spise en stor sjokolade alene i løpet av kort tid er helt absurd. Hvordan GJØR man det, egentlig?

Akkurat som man svelger kameler. Man tar en bit av gangen.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 17:17   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er også der, en flaske brus varer i evigheter mens det er 2 slurker for mann og barn. En stor sjokolade kunne jeg levd på i en uke (om jeg spiste det hver dag) mens for mann og barn er det 2 tygg og vips - borte. En pose potetgull tar jeg et par never av, resten er borte på to sekunder etter at mann og barn har dykket oppi posen. Jeg LIKER det, men jeg liker ikke store mengder av det. Når jeg hører venner si de kan spise 4 hele Freia påskeegg, disse sjokoladeeggene med skje, eller en hel 200-grams sjokoladeplate blir jeg litt sånn , hvordan klarer dere det? Det er ikke bare mengden jeg reagerer på (for 200 gram trenger nødvendigvis ikke å være så voldsomt mye) men er det ikke kvalmende?

Men jeg kan nok finne på å ta et glass vin for mye og så er jeg fryktelig glad i cider. Så skal jeg unne meg sånne ting er det jo like greit at jeg samtidig ikke legger på svømmetur i snopeskåla eller chipsposen, for vin og cider er fryktelig kaloririkt. Ikke at jeg slanker meg, jeg går NED i vekt om jeg spiser mye søppelmat (en hyggelig bivirkning etter operasjon for 11 år siden) men jeg merker enorme fysiske og psykiske effekter (humør, energi, søvn, fordøyelse, konsentrasjon osv) ut fra hvilken mat jeg spiser og hvor mye jeg spiser. Mat er medisin for meg så jeg prøver å ta smarte valg hele tiden.

Gammel 23-04-18, 17:38   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan fint spise 200 g melkesjokolade på et kvarter. Null problem. Men jeg gjør det heldigvis uhyre sjelden, tidligere var det derimot helt normalt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-18, 17:41   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Man spiser ikkenødvendigbis hele på 5 minutt, men om man har en åpnet firkløver i kjøleskapet så er det fristende og lettvint å bryte av en bit innimellom. Og vips, så er den borte.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.