|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er du en bunadsramp?Snuppa mi har en festdrakt som hun har arvet. Til den har jeg tenkt at "man tager hvad man haver", og siden hun allerede eier sølv til Finnmarksbunad, så bruker hun det sølvet også til festdrakten sin. Det gjelder jo ingen regler når det kommer til festdrakter, men det er ikke noe galt i å bruke bunadssølv til en festdrakt, er det vel?
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er du en bunadsramp?
Nei, jeg synes ikke det er galt å bruke det sølvet man har til en festdrakt. (Er det den dere fikk av oss som passer fremdeles?)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er veldig enig med Pøblis.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Er usikker på hvorfor du tenker man bør være strengere her? Ville du tenkt slik om en annen type plagg du kjøpte i butikken. For denne kjolen er denne vesken spesialdesignet og derfor bør/må jeg bruke den? Og slik bør alle andre som har kjolen gjøre?
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tenker at man skal være strengere fordi hele bunaden ble designet som ett konsept samtidig - med spesifisert sølv, spesifisert hodeplagg, spesifisert strømpefarge og skovalg, feks, der andre rekonstruerte eller originale folkedrakter baserer seg på andre tradisjoner og "man dager hva man haver". Jeg sier ikke at jeg har rett, jeg bare sier at jeg opplever det slik.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, den passer fremdeles. Den var i største laget i fjor, men nå satt den helt perfekt. Niesene er ikke så storvokste, så det er ikke noe hastverk med å arve den videre heller.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|