Sv: Berlin - tips takk!
Jeg har vært masse i Berlin, men aldri med barn, så det er egentlig litt vanskelig. Men i tillegg til det Tjorven nevner, er jo fjernsynstårnet på Alexanderplatz veldig stilig hvis det er klarvær. Det koster en del da, i motsetning til Riksdagskuppelen.
Vær obs på at man kan booke Riksdagskuppelen på forhånd på nett, da slipper man å stå i kø for å få inngangstidspunkt. Og man MÅ ha med pass for å komme gjennom sikkerhetskontrollen der.
Jeg ville også vurdert Holocaustminnesmerket, som bare ligger et par hundre meter fra Brandenburger Tor (som igjen bare ligger et par hundre meter fra Riksdagsbygningen ). Det kan gi fine samtaler om jødeforfølgelsene under 2. verdenskrig, hvis man har unger som er modne for sånt.
Når det gjelder mat, er det i grunnen det jeg er minst begeistret for ved Berlin. Jeg synes det meste er helt ok, men ikke noe mer, og synes det er vanskelig å trekke fram spesielle restauranter. Et unntak er restaurantene på Hackescher Markt. Der synes jeg det faktisk er koselig. Men de er selvsagt dyrere enn de som ikke ligger litt mer utenfor turist-allfarvei.
Jeg er ingen shopper, så butikker har jeg ikke noen særlige tips om. Det ligger en diger Primark ved Alexanderplatz, hvis sånt er av interesse.
Sist redigert av Stompa : 15-06-18 kl 09:26.
|