Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er kremost "flytende" eller får man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-18, 11:03   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Mye kan diskuteres i sikkerhetskontrollen, det utøves skjønn. Jeg har fått med meg God Morgen yoghurt til barna. Men du risikerer å miste pålegget.

"Hva regnes som væske?
Alt som er flytende, smørbart eller i gassform omfattes av reglene for væske. Frosne væsker regnes fortsatt som væsker. Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelé, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser og gjenstander med lignende konsistenser. Beholdere som inneholder væske sammen med noe annet, for eksempel hermetisk frukt i lake, regnes også som væske."

https://avinor.no/flyplass/praktisk-...eregler/vasker

Kan jeg miste skinke/pølsepålegg hvis jeg tar med noe slikt?

Jeg var egentlig klar over regelverket her, men sist jeg var ute å flydde, så fikk jeg beskjed om at tannkremen ikke var å regne som flytende. Men dette er kanskje ulikt fra flyplass til flyplass, og person til person.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 11:08   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kremost "flytende" eller for man det gjennom sikkerhetskontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Kan jeg miste skinke/pølsepålegg hvis jeg tar med noe slikt?

Jeg var egentlig klar over regelverket her, men sist jeg var ute å flydde, så fikk jeg beskjed om at tannkremen ikke var å regne som flytende. Men dette er kanskje ulikt fra flyplass til flyplass, og person til person.

Vi har hatt med litt av hvert, både privat og i jobb. Men ja, det er personavhengig hvordan reglementet tolkes og brukes. Jeg ville lagt det frem og påstått at det er fast organisk matriale. Vi har hatt ost og skinke på brød uten at det har vært prolemer. Ble tatt til siden en gang med bagen full av Ridderost, den lignet visst hasj. Men jeg fikk den med.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.