Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 09:21   #21
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å huff...

Jeg tenkte først når jeg leste at de er blodkristne at da har du jo en perfekt anledning til å gå bort og troskyldig si at "jeg ser dere er på nettverket mitt. Det er sikkert en feil av dere, og jeg vil bare si i fra, slik at dere ikke gjør noe galt og ulovlig..."

Men nei, når jeg leser videre, tenker jeg at jeg hadde lukket øynene, stukket fingrene og ørene og sunget "lalala" til jeg hadde fått kryptert nettverket mitt.

Hehehe.

Joda. En del av meg vil gjerne gå over å påpeke at de gjør noe ulovlig, mens den andre, "selvbeskyttende" delen ikke vil, og går igjennom mye hårriving for å slippe det. Den aller enkleste løsningen er å gå tilbake til telefonkabel, og å rett og slett kutte ut det trådløse nettverket, så det er nok det jeg kommer til å gjøre. Må bare vente til butikkene åpner. Aner jo egentlig ikke hvor jeg skal klare å finne en ca 20-25m lang telefonleding, men...?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 09:22   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digresjon galore, men lell...

Jeg har en kamerat i England, som også er slik blodkristen. Min mann og jeg var der en ferie, og kameraten min trengte, som vanlig, hjelpe med pc'n, og mannen min hjalp, som vanlig, mer enn gjerne.

Min kjære oppdaget at vennen min brukte ulovlig kopiert software, og gjorde ham oppmerksom på dette. Bare på spøk, for min kjære gir beng i hvor folk får tak i softwaren sin...

Men han visste at siden kompisen min er dødskristen, så ville han få angst - og det fikk han. Så angst at han ikke sov om natta - og neste morgen, med dyp anger i stemmen ba min kjære slette hele pc'n hans. I mens gikk kompisen i en butikk og handlet ny software.

Joda, kompisen kom tilbake - med ny software - som han hadde handlet i butikken til en kamerat. Så fornøyd med seg selv over at nå var han lovlig, og ikke gjorde noe galt i Guds øyne.

Min kjære tok to blikk på hva kompisen min hadde kjøpt. Han skjønte, uvisst for meg hvorfor, veldig fort at denne kameraten til kompisen min, han drev visst en passe dogy butikk, og at softwaren min kompis hadde kjøpt neppe var særlig mer lovlig enn den han hadde tyvkopiert selv.

Min kjære har aldri, aldri fortalt dette til kompisen min.

Gammel 21-07-07, 09:23   #23
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Digresjon galore, men lell...

Jeg har en kamerat i England, som også er slik blodkristen. Min mann og jeg var der en ferie, og kameraten min trengte, som vanlig, hjelpe med pc'n, og mannen min hjalp, som vanlig, mer enn gjerne.

Min kjære oppdaget at vennen min brukte ulovlig kopiert software, og gjorde ham oppmerksom på dette. Bare på spøk, for min kjære gir beng i hvor folk får tak i softwaren sin...

Men han visste at siden kompisen min er dødskristen, så ville han få angst - og det fikk han. Så angst at han ikke sov om natta - og neste morgen, med dyp anger i stemmen ba min kjære slette hele pc'n hans. I mens gikk kompisen i en butikk og handlet ny software.

Joda, kompisen kom tilbake - med ny software - som han hadde handlet i butikken til en kamerat. Så fornøyd med seg selv over at nå var han lovlig, og ikke gjorde noe galt i Guds øyne.

Min kjære tok to blikk på hva kompisen min hadde kjøpt. Han skjønte, uvisst for meg hvorfor, veldig fort at denne kameraten til kompisen min, han drev visst en passe dogy butikk, og at softwaren min kompis hadde kjøpt neppe var lærlig mer lovlig enn den han hadde tyvkopiert selv.

Min kjære har aldri, aldri fortalt dette til kompisen min.

Hva man ikke vet har man ikke vondt av. :glorie:

Gammel 21-07-07, 09:25   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forresten muligens at større tele-forretninger selger telefonkabel i metervare.

Gammel 21-07-07, 09:33   #25
Fruktflua
Sperret

Standard

Jeg tror forresten muligens at større tele-forretninger selger telefonkabel i metervare.

Takk for tips.

Gammel 21-07-07, 09:53   #26
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

altså om du skal koble fra modem til pc så skal du ikka ha telefon ledning men en tp kabel

og er ditt ansvar å sikkre ditt nett, for det om der er ulovlig å gå på andre sitt nett så er det ikke noe "nett politi" enda så er ikke så mange som får svi for det

Gammel 21-07-07, 09:56   #27
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

altså om du skal koble fra modem til pc så skal du ikka ha telefon ledning men en tp kabel

og er ditt ansvar å sikkre ditt nett, for det om der er ulovlig å gå på andre sitt nett så er det ikke noe "nett politi" enda så er ikke så mange som får svi for det

TP-kabel= en ende til å dytte inn i modemet, og en til å dytte inn bak på harddisken? Det er det jeg mener med telefonledning.

Joda, skjønner at det er mitt ansvar å sikre eget nett, men jeg klarer jo ikke, så da gjør jeg det jeg kan; slutter med trådløst nettverk. Sikrere kan det vel ikke bli?

Gammel 21-07-07, 10:00   #28
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

TP-kabel= en ende til å dytte inn i modemet, og en til å dytte inn bak på harddisken? Det er det jeg mener med telefonledning.

Japp. så er eks bare å dra på elkjøp å si at du skal ha så og så mange meter tp kabel
Tror de selges pakker på 1 meter,5 meter,10 meter og 50 meter.
Eller no sånt.

Gammel 21-07-07, 11:14   #29
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er omtrent på nivå med meg, merker jeg. Eller, du er faktisk mye bedre på dette enn meg. Jeg har en datamann i hus og trenger ikke kunne noe.

Og så måtte jeg nesten le høyt av kompisen til Inagh.

Gammel 21-07-07, 11:23   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg koblet meg inn på andres nettverk da jeg hadde laptopen med meg i bilen da vi kjørte rundt i Oslo i 2 jævla timer for å finne Aleris-sykehuset. Måtte jo inn på kartet på gulesider hele tiden.
Ja, og når jeg lå innlagt på Aleris måtte jeg jo oppdatere litt på forumfronten.

Gammel 21-07-07, 11:27   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Ja jeg skal ikke si noe... Da vi var innlagt på sykehuset med Lillemann fra mars til juli for to år siden, overlevde jeg ene og alene fordi firmaet som leverte internet til en boks på ungdomsrommet ikke hadde vært smarte nok til å sikre nettverket sitt. De sikret det etterhvert, men hva hjalp det, da min kjære for lengst hadde tatt vare på alt de hadde av koder som han hadde fått tilgang til, slik at det bare var å surfe videre.

Nå er det sikret en gang for alle, men snart gidder vel ingen å surfe på den boksen med blodpriser for en time lell, for nå kan man få internet helt lovlig på barneavdelinga ved å betale en liten sum.

Gammel 21-07-07, 11:44   #32
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke at jeg har noe å skjule, men tanken på at naboen har innsyn i mitt PC-liv er lite flatterende.

De har ikke innsyn i ditt pc-liv, de bare bruker "veien din", uten at de ser hvor eller til hvem du har kjørt.

Hvis jeg var deg, så ville jeg først finne ut om de er på ditt nettverk. For meg høres det mer som om de har opprettet sitt eget nettverk, som du ser. Vi ser flere trådløse nettverk tilhørende naboene, men vi kommer ikke inn på de.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 12:34   #33
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Dessverre er ikke blodkristen det samme som lovlydig i alt og et.
(se bare på erstatningen dn katolske kirken måtte ut med i et land)

Du må nok legge inn passord på nettverket ditt, men hvordan du gjør det husker ikke jeg. (har bare fått det fortalt av gubben)

Dette har gubben fikset hos oss og alle naboene våre.

Gammel 21-07-07, 12:54   #34
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Tror jeg skal vente med å gå over til trådløs nettverk, for dette kan jeg for lite om. Så denne tråden var flott for å skaffe info, så en vet hva en skal være obs på.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 14:16   #35
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helten har talt. Går det en kabel fra modem til trådløs router? For at du skal sikre nettet må du lage en WEP-nøkkel. Det skal visstnok være grundig forklart i manualen til routeren. Det skal også være veldig enkelt, så selv jeg kunne klare det. To steg.

Gammel 21-07-07, 14:27   #36
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du sikker på at de har koblet seg opp mot ditt nettverk? Hvis de har sitt eget nettverk er det vel ingen grunn til det? (Annet enn at de ikke helt har peiling på hva de driver med...) Vær klar over at du ser alle tilgjengelige nettverk i din nærhet - og om de er sikret eller ikke. Jeg ser ett usikret og to sikret, foruten vårt eget.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 14:32   #37
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Er du sikker på at de har koblet seg opp mot ditt nettverk? Hvis de har sitt eget nettverk er det vel ingen grunn til det? (Annet enn at de ikke helt har peiling på hva de driver med...) Vær klar over at du ser alle tilgjengelige nettverk i din nærhet - og om de er sikret eller ikke. Jeg ser ett usikret og to sikret, foruten vårt eget.

Det var liksom det jeg håpet på, men siden jeg ser bare den nærmeste naboens navn, og jeg vet at det er flere med trådløst nettverk som jeg ikke ser, så reagerer jeg jo litt på det. Uansett er det ekkelt å tenke på at naboen kanskje har innblikk i mitt PC-liv. Tenker på mails, nettbank, ol.

Håper det er sånn at det er "naturlig" at umiddelbare nettverk vises.
Skal uansett skifte den ledningen senere i dag.

Gammel 21-07-07, 14:34   #38
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Helten har talt. Går det en kabel fra modem til trådløs router? For at du skal sikre nettet må du lage en WEP-nøkkel. Det skal visstnok være grundig forklart i manualen til routeren. Det skal også være veldig enkelt, så selv jeg kunne klare det. To steg.

Ja, det går en kable fra modemet og inn i rotueren. Jeg fikk ikke med annet enn en installasjons-cd da jeg kjøpet routeren for noen år siden.....trooooor jeg da?

Routeren heter WLAN.

Gammel 21-07-07, 15:34   #39
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skulle bare kommentere at jeg ikke likte ordet blodkristen. Jeg synes ikke det sier noe som helst.. :lister meg ut igjen:

Gammel 21-07-07, 15:38   #40
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg skulle bare kommentere at jeg ikke likte ordet blodkristen. Jeg synes ikke det sier noe som helst.. :lister meg ut igjen:

Blodkristen= salmesang hver eneste dag med verandadøren åpen, spiller kristenmusikk for samtlige naboer på dagsbasis, forkynner og misjonerer så fort vi sees over hagegjerdet, spør ukentlig om vi vil frelses, osv.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.