Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når ens utdanning går en til hodet ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 23:19   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Som tidligere skrevet har jeg lite utdnnelse etter vidregående, men de eksemplene (og tilsvarende tema) du drar opp her er LANGT unna de temaene jeg diskuterer med mine venner (både med og uten utdannelse).
Tror det er rimlig naivt og tro at om man ikke har lang utdannelse så tenker man på kilopriser og naboens bil.
Vi er faktisk samfunnsengasjerte vi også. Med meninger som går utenfor kiloprisen på kjøtt.
Ikke er alle tv slaver som ser på hver eneste søpleserie som går på tv heller.
(tror heller ikke det er lengden på utdannelsen elller mangle på utdannelse som bestemmer om du er tv-slave eller ikke.

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg refererte kun til de siste samtalene med slektninger uten utdanning jeg hadde.

Jeg har både slektninger (spesielt i den eldre garde som pga økonomiske begrensinger ikke hadde adgang til høyere utdanning) og kollegaer uten utdanning som ikke står tilbake for noen når det gjelder evne til refleksjon og samfunnsengasjement.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 01:30   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg refererte kun til de siste samtalene med slektninger uten utdanning jeg hadde.

Jeg har både slektninger (spesielt i den eldre garde som pga økonomiske begrensinger ikke hadde adgang til høyere utdanning) og kollegaer uten utdanning som ikke står tilbake for noen når det gjelder evne til refleksjon og samfunnsengasjement.

Dine slekninger uten utdanning blir egentlig like relevant som mine slekninger med utdanning som er uinteressante og uten sosiale antenner. Jeg vil tro man finner like mye grums i alle leire. En lastebilsjåfør som følger med på alle nyheter og holder seg oppdatert på mange felt kan være like interessant som en matematiker som ikke klarer å se noe annet enn sitt eget fagfelt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 09:32   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

En lastebilsjåfør som følger med på alle nyheter og holder seg oppdatert på mange felt kan være like interessant som en matematiker som ikke klarer å se noe annet enn sitt eget fagfelt.

Faktisk mye mer, spør du meg.

Emneord
arroganse, klassiker, utdanning

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.