Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-18, 14:38   #1
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Helt klart. Jeg kjørte bil i 2,5 time i går. Ble forbi kjørt i 60 sona. Min hastighet var 100km/t. Jeg burde ikke vært sinke. Kjørte også i 100km/t i 80 sona stort sett hele veien. Ble forbi kjørt 15 ganger.
Skal skjerpe meg neste gang.

Når vi påpeker at folk som sinker og ikke tar hensyn har et medansvar for at det oppstår farlige forbikjøringer, forklarer nøye hvorfor vi mener det og atpåtil dokumenterer at politiet sier det samme velger du å late som om vi påstår den som blir forbikjørt har det hele og fulle ansvaret. Alltid.
Så dum er du ikke, men noen ganger er det lettere å bygge stråmenn enn å argumentere/innse at man kanskje har tatt feil.

Sist redigert av Sir Limpalot : 17-09-18 kl 16:55.
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 20:17   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er du morsom eller gjør du deg dum? Jeg synes det er litt vanskelig å lese tonen din noen ganger?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis du kjørte 100 km/t i 60-sona så burde du mistet lappen. Ja, de som kjørte forbi også, selvsagt.

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Dette blir for dumt (og jeg synes ellers at innleggene dine er veldig gode og smarte) så jeg tipper du overdriver eller setter på spissen her, for dersom dette er reelt, så burde både du og forbikjørerne miste lappen. Idiotisk.

ALternativt bør du sjekke speedometeret på bilen din.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jøss.

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Når vi påpeker at folk som sinker og ikke tar hensyn har et medansvar for at det oppstår farlige forbikjøringer, forklarer nøye hvorfor vi mener det og atpåtil dokumenterer at politiet sier det samme velger du å late som om vi påstår den som blir forbikjørt har det hele og fulle ansvaret. Alltid.
Så dum er du ikke, men noen ganger er det lettere å bygge stråmenn enn å argumentere/innse at man kanskje har tatt feil.

Poenget mitt er at det er DETTE som er virkeligheten på norske landeveier. Det var en helt vanlig dag og helt vanlig kjøreadferd.

I dag har jeg kjørt 32 mil på vanlig landevei. Og ble forsøkt forbikjørt på utsiden av forbikjøringsfeltet (jeg tuller IKKE!!!) selv om jeg lå først (av de bak han som lå i fartsgrensa), holdt normal fart og feltet var langt nok til at alle kom forbi.

Spidometeret mitt er alldeles i orden og noen sinker så jeg ikke på noen av turene. De eneste som lagde "kø" var de som holdt fartsgrensa.
En sinke i 45 i 80 sona som kjører Oslo- Trondheim uten å svinge av er selvfølgelig et problem. Det finnes bare så utrolig få av dem,i forhold til dem som er motsatt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-18, 21:15   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget mitt er at det er DETTE som er virkeligheten på norske landeveier. Det var en helt vanlig dag og helt vanlig kjøreadferd.

I dag har jeg kjørt 32 mil på vanlig landevei. Og ble forsøkt forbikjørt på utsiden av forbikjøringsfeltet (jeg tuller IKKE!!!) selv om jeg lå først (av de bak han som lå i fartsgrensa), holdt normal fart og feltet var langt nok til at alle kom forbi.

Spidometeret mitt er alldeles i orden og noen sinker så jeg ikke på noen av turene. De eneste som lagde "kø" var de som holdt fartsgrensa.
En sinke i 45 i 80 sona som kjører Oslo- Trondheim uten å svinge av er selvfølgelig et problem. Det finnes bare så utrolig få av dem,i forhold til dem som er motsatt.

Det er ingen som har nektet på at det finnes råkjørere, eller at det ikke er farlig å kjøre fort. Tror du har bestemt deg for hva folk mener, uten å egentlig bry deg om å prøve å forstå. Det du argumenterer mot er det ingen som har argumentert for. JA det er farlig å kjøre for fort. Fart dreper, vi vet det, og vi er enige.

Det kan også være med på å skape farlige situasjoner (og er i strid med vegtrafikkloven) å hindre annen trafikk. Dette er ikke noe folk her i tråden har funnet på, politiet er også enig i dette, enten du liker det eller ikke. Det betyr ikke at alle uvettige forbikjøringer i høy hastighet, med påfølgende ulykker, skyldes den som blir forbikjørt. Hvis det er det du leser ut av innleggene her så les igjen, med litt andre briller.

Gammel 17-09-18, 22:20   #4
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og siden du har kjørt 32 mil uten å se en sinke finnes de ikke og er bare noe vi (og politiet) har diktet opp.
Fake news der, altså.
Det er mottatt.

Gammel 17-09-18, 23:46   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Og siden du har kjørt 32 mil uten å se en sinke finnes de ikke og er bare noe vi (og politiet) har diktet opp.
Fake news der, altså.
Det er mottatt.

Jepp. De er ikke et problem. Det er fake news.
Du oppførte deg så dumt og da ble jeg så sint at jeg måtte slå deg litt.
Det var egentlig litt din feil at du ble slått.

Helt klart en retorikk jeg kjøper (ikke).

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-18, 00:10   #6
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Jepp. De er ikke et problem. Det er fake news.
Du oppførte deg så dumt og da ble jeg så sint at jeg måtte slå deg litt.
Det var egentlig litt din feil at du ble slått.

Helt klart en retorikk jeg kjøper (ikke).

Neida, vi har ikke noe som helst ansvar for hvordan våre handlinger påvirker andres reaksjonsmønster, selv om vi vet hva resultatet kan bli.
Dette blir for dumt. :unfollow:

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.