|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2018
De skal vel egentlig dyppes i en søt vin? Det er slik jeg har fått det servert i Italia i alle fall, til dessert, med et glass søt vin til å dyppe dem i. Jeg synes heller ikke de er gode uten å dyppe dem i noe. I den grad jeg spiser det blir de som regel dyppet i kaffe da, for min del. Men har heller ikke helt fått sansen for dem, så jeg har aldri laget det selv. Synes de er mest fine å se på, i en krukke.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-11-18 kl 10:05. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Ja, det kan godt hende. De har liksom ikke rundheten kjeks som er ment å være tørre har. Men jeg har ikke smakt veldig mange, kanskje jeg bare har vært uheldig? Så om noen har en super oppskrift, legg den inn! Evt. kanskje jeg skal gjøre som Hya, og la være å dobbelsteke?
Sist redigert av Tallulah : 29-11-18 kl 10:09. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Juletråden 2018Jeg pynter i teorien heller ikke før lille julaften. Men jeg har kjøpt juleblomster og i helgen kommer det opp stjerne i vinduet og adventsstake og kalender. Så førjulsstemning blir det jo. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2018Min niåring bruker mørke bukser med en pen skjorte til. Og så har jeg kjøpt jule-tversover og juleslips som han får i adventskalenderen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ikke Sjuve sine. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Oppskriften ligger her inne et sted, søk på biscotti. Enkel å finne. Tror kanskje det er Myria sin, er ikke helt sikker. Men det står at det er Sjuve. Den er enkel fordi man bare knar alle ingredienser sammen og steker. Det står to ganger der, men det gjør som sagt ikke jeg. Jeg synes de blir bedre av å stekes kun én gang, vanskelig å forklare, men jeg synes ikke to ganger gjør noe som helst bra for kjeksene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Ja, dette er virkelig verdens mest oppskrytte kjeks, og jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har fått servert "verdens beste biscotti" som bare smaker gamle og tørre julekjeks av ubestemmelig sort. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|