|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tenåringssjokket - overvåkning
De er ikke dummere enn at de vet hvordan de skal skru det av nei, og da er det jo greit, så sant det ikke får konsekvenser at de skrur av funksjonen, eller at dette mistenkeliggjøres. Hvordan hadde du reagert om 16-åringen dro på fest, eller på overnatting til en venninne, og du oppdaget at hun plutselig hadde skrudd av sporingsfunksjonen? Hadde du blitt mistenksom? Hadde du bare trukket på skuldrene? Hadde du ikke oppdaget det, fordi det ikke falt deg inn å sjekke hvor hun var, inntil det eventuelt oppstod en situasjon hvor det ble en spesiell grunn til det? For det er jo dette som avgjør om det blir overvåking ut av det eller ikke.
Da kunne hun vel strengt tatt ikke velge?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-12-18 kl 11:32. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ad astra
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Tenåringssjokket - overvåkningJeg er enig med Tallulah, My og andre som mener at overvåkning av barna og partneren er uaktuelt og en alvorlig inngripen i privatlivet. Nå er det en stund til vi har tenåringer, men jeg kan ikke se at jeg skal endre mening til da. Vi har aldri hatt GPS-klokke eller tracking på mobilen eller noe lignende på noen av barna heller, det har aldri falt meg inn. Jeg og mannen har heldigvis heller aldri behov for å vite hvor den andre er til enhver tid.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tracker ikke min mann, men han har meg liggende i "Find My iPhone". Det er noe jeg har bedt om fordi jeg er litt rotete av meg. Nå er mannen min alt annet enn kontrollerende, og jeg vet jo at ting kan skje. Men foreløpig føles det helt greit.
|
|
|
|
#5 |
|
Ad astra
|
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Tenåringssjokket - overvåkningSom sagt, at noen ikke slår av trackingen (eller ikke kobler opp mot annen konto eller hva det skal være) trenger ikke bety at de synes overvåkingen er greit. Det kan like gjerne være at de vet det ville medføre ubehagelige spørsmål og derfor bare velger å la det ligge. Jeg er ikke det minste interessert i å tracke mannen min, men om vi først hadde begynt med det og han så plutselig ville slutte innrømmer jeg glatt at jeg hadde syntes det var mistenkelig.
|
|
|
#7 |
|
Ad astra
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |