|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Pass til barnDer hadde Myria svart, ja.
|
|
|
#2 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Utendørs
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pass til barnKan det være en ulempe på noen måte? F.eks dersom faren av en eller annen grunn skulle lage trøbbel?
|
|
|
#3 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Pass til barn
Aner ikke. Nå har jeg foreldreansvaret alene så jeg vet ikke hvor mye trøbbel han kan lage. Uansett så anser jeg det som lite sannsynlig at han gjør det.
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pass til barn
Det kommer an på landene det gjelder. Norge tillater i utgangspunktet bare ett statsborgerskap, men det er unntak som hvis man er født til to statsborgerskap. Har man to og ikke har bodd i Norge minst tre av de siste ti årene må du velge hvilket du vil ha. Andre land har derimot andre regler. Frankrike har ingen bostedskrav, så jeg som er både norsk og fransk og bor i Norge kan beholde begge statsborgerskap. Hadde jeg derimot bodd i Frankrike ville Norge krevd at jeg valgte bort det ene. Om jentene dine kan beholde begge statsborgerskap etter at de har fylt 18 avhenger dermed av hvilke regler Storbritannia har.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|